اخبار مهاجرت با MIE

آغاز مشاوره لاتاری و گرین کارت آمریکا بعد از عید فطر

دوستان عزیز توجه بفرمایید
لطفا دقت بفرمایید

امسال و بعد از عید فطر مشاوره در زمینه لاتاری و گرین کارت امریکا را آغاز میکنیم

بسته های خاص و ویژه ما به نحوی طراحی شده که هم برای قبول شدگان امکان مدد تا گرین کارت را خواهیم داشت و هم برای متقاضیان سالهای بعدی ثبت نام دقیق انجام میدهیم

**در این راستا برای کسانی که در یکی از سایتهای موسسه ملکپور عضو شده اند، تخفیف ویژه در نظر گرفتیم**

امسال طعم گرین کارت امریکا را با ما بچشید

Mie is the Best🪁

آسان تر شدن اخذ مجوز PGWP در کانادا

دولت کانادا شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را برای دانشجویان بین المللی آسان تر کرده است. پیش از این ، یادگیری آنلاین برای یک برنامه PGWP حساب نمیگردید ، اما تغییراتی در این زمینه اعمال گردیده است.

دانشجویان بین المللی که کل دوره تحصیلات خود را بصورت آنلاین پشت سر می گذارند ، اکنون پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد سه ساله خواهند بود.

این اقدام جدید برای حمایت از دانشجویان بین المللی تنها چند هفته پس از اعلام کانادا مبنی بر تمدید PGWP تا 18 ماه انجام گردید.

این اقدامات جدید برای دانشجویانی اعمال می شود که برنامه تحصیلی آنها بین بهار 2020 و پاییز 2021 آغاز می شود.

بایدن 3 فرمان اجرایی را در زمینه مهاجرت قانونی و الحاق خانواده ها به امضا رساند.

این سه فرمان به قوانین محدود کننده مهاجرت توسط ترامپ و خانواده هایی که در مرز آمریکا-مکزیک از هم دور مانده اند می پردازد.

طبق اعلام بایدن، مهاجران نقش مهمی در شکل گیری هویت این کشور به عنوان یک ملت و شکل گیری آرمان های آینده آن دارند.

با توجه به سیاست های دولت قبل، این سه فرمان بایدن بر انجام تحقیقات گسترده در زمینه موانع موجود بر سر راه مهاجرت قانونی، تشکیل کارگروهی برای الحاق بیش از ۵۰۰۰ خانواده در مرز آمریکا-مکزیک و بررسی سیاست های ترامپ در زمینه پناهندگی و مدیریت مقوله مهاجرت در آمریکای مرکزی متمرکز هستند.

یک وکیل ایرانی تبار قاضی ارشد اداره مهاجرت امریکا شد

خانم اشلی (افسانه) تبادر از سوی رئیس جمهور جدید امریکا آقای بایدن به‌ عنوان قاضی ارشد اداره کل مهاجرت امریکا (USCIS) منصوب شد.

این انتصاب در راستای سلسله تغییرات اساسی در سیاست‌های مهاجرتی امریکا بسیار مهم خواهد بود.

خانم تبادر به مدت شانزده سال به‌ عنوان وکیل مهاجرت فعالیت کرد و دارای موقعیت‌های گوناگونی در وزارت دادگستری امریکا بود.

سفارت آمریکا در ترکیه شروع به رسیدگی پرونده ایرانیان کرد 

دوشنبه ۱ فوریه ۲۰۲۱، سفارت آمریکا در ترکیه به تعدادی از متقاضیان ویزای مهاجرتی ایمیلی ارسال نموده که در آن به این افراد گفته شده که می‌توانند برای انجام ادامه پروسه پرونده خود را ارسال نمایند.

با توجه به باز شدن تعداد بسیار محدودی وقت طی روزهای گذشته در سفارت امریکا در آنکارا برای دانشجویان ایرانی، می‌توان امیدوار شد که در آینده نه‌چندان دور سفارت امریکا در ترکیه خدمات عادی خود را برای شهروندان غیر ترک از سر بگیرد.

گرفتن رأی اعتماد آنتونی بلینکن و تأثیر آن در صدور ویزای آمریکا

آنتونی بلینکن، نامزد پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای تصدی پست وزارت امور خارجه ایالات متحده از سوی مجلس سنای این کشور رای اعتماد گرفت.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که در روزها و هفته‌های آینده، اتفاقات مثبتی در زمینه فعالیت سفارت‌ها و صدور ویزا بیفتد.

 جدیدترین آپدیت های مهاجرت کانادا در دوران کرونا

مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود از جدیدترین آپدیت های مهاجرتی در دوران کرونا با محور موضوعات زیر سخن گفت:

☑️ برنامه های مهاجرتی در فاصله زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۳
☑️ پروسه شهروندی کانادا
☑️ برنامه مهاجرت شهری

برنامه های مهاجرتی در فاصله زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۳
وی خاطرنشان نمود که در عوض متوقف نمودن و یا کاهش آمار مهاجرت به این کشور، جذب بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ مهاجر در سال های پیش رو هدف قرار گرفته که نوعی رکورد محسوب می شود.

پروسه شهروندی کانادا
اجرای برنامه آزمایشی ارائه درخواست آنلاین شهروندی مهم ترین موضوع مورد بررسی بوده است.

برنامه مهاجرت شهری
هدف رونمایی از برنامه مهاجرت شهری به منظور ترغیب مهاجران به سکونت در شهرهای کوچک تر کانادا می باشد.

واکسینه شدن همه مهاجران در کانادا

سازمان بهداشت عمومی کانادا اعلام کرده است که وضعیت مهاجر بودن یک فرد عاملی برای عدم دریافت واکسن کرونا نخواهد بود.

سخنگوی سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به CIC News گفت: “واکسن کوید-19 در دسترس همه افراد در کانادا قرار خواهد گرفت و توصیه می شود از آنها استفاده شود. بنابراین امکان دریافت واکسن برای همه افراد در کانادا اعم از شهروند یا غیر شهروند فراهم است.”

کانادا اکنون تزریق واکسن Pfitzer-BioNTech را برای افراد بالای 16 سال و واکسن Moderna را برای افراد بالای 18 سال تصویب کرده است.

واکسینه شدن همه مهاجران در کانادا

سازمان بهداشت عمومی کانادا اعلام کرده است که وضعیت مهاجر بودن یک فرد عاملی برای عدم دریافت واکسن کرونا نخواهد بود.

سخنگوی سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به CIC News گفت: “واکسن کوید-19 در دسترس همه افراد در کانادا قرار خواهد گرفت و توصیه می شود از آنها استفاده شود. بنابراین امکان دریافت واکسن برای همه افراد در کانادا اعم از شهروند یا غیر شهروند فراهم است.”

کانادا اکنون تزریق واکسن Pfitzer-BioNTech را برای افراد بالای 16 سال و واکسن Moderna را برای افراد بالای 18 سال تصویب کرده است.

محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

هم کانادا و هم انگلستان به عنوان دو محبوب ترین مقصد تحصیل در خارج از کشور از ایالات متحده پیشی گرفته اند.

این اعلامیه بر اساس چندین نظرسنجی انجام شده توسط educationations.com ، برای درک بهتر نظرات دانشجویان در مورد آموزش بین المللی منتشر شده است.

دانشجویان به طور قابل توجهی بیش از گذشته علاقه مند به تحصیل در کانادا و انگلیس نیستند ، بلکه کاهش چشمگیر محبوبیت ایالات متحده است که کشور را به از دست دادن جایگاه اول خود سوق داده است.

در ژانویه 2018 ، ایالات متحده محبوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی بود اما در اکتبر سال 2020 به سومین کشور محبوب سقوط کرد.

لغو قانون تراول بن ترامپ

لغو قانون تراول بن ترامپ بر علیه برخی کشورهای مسلمان و بازگشت به عهدنامه پاریس از اولین دستورات اجرایی رئیس جمهور بایدن در روز چهارشنبه‼️

جو بایدن اعلام کرد در اولین روز ریاست جمهوری آمریکا ممنوعیت سفر از کشورهای عمدتا مسلمان را لغو می‌کند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد ده‌ها فرمان اجرایی را در اولین روز آمدن بر سر کار امضا کند که یکی از آنها لغو فوری ممنوعیت سفر از کشورهای مسلمان است که آقای ترامپ دستور داده بود.

او قرار است این فرمان‌های اجرایی را در ساعات اولیه پس از مراسم تحلیف در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه اعلام کند.

سند واکسیناسیون برای ورود به کشورهای شینگن

در آوریل سال 2020 ، پایگاه شینگن گزارش داده بود که با مؤثر واقع شدن واکسیناسیون ارائه سندی مبنی بر واکسینه بودن مسافر به مرور الزامی خواهد شد. یک مقام اتحادیه اروپا در آن زمان تأیید کرده بود که اثبات واکسیناسیون برای درخواست ویزای شینگن و ورود بدون ویزا نیز لازم است.

اکنون، ده ماه بعد، دانمارک نخستین کشوری است که برنامه خود را در مورد معرفی سندی تازه اعلام کرده است. سندی که ثابت می کند دارنده آن از گزند کوید-19 واکسینه شده است. وزارت بهداشت و سالمندان دانمارک در ابتدای ژانویه اعلام کرد که در حال کار بر روی “گذرنامه واکسیناسیون” برای مسافران دانمارکی است. این سند برای سفر به کشورهایی که واکسیناسیون برای ورود آنها اجباری است، طراحی شده است.

🖌کشورهای دیگر ، مانند ایسلند و مجارستان ، پیشتر به اصطلاح “گذرنامه های مصونیت” را صادر کرده اند که در اصل، اثبات این است که مسافر پیشتر به کرونا آلوده شده است (اما دیگر نیست)، و اکنون آنتی بادی در بدن خود دارد.

ترامپ محدودیت ها در زمینه برخی ویزاهای کاری را تا آخر مارچ تمدید نمود

این محدودیت ها در زمینه ویزاهای کاری موقت در زمینه فناوری و برخی مشاغل دیگر همچون کارگران فصلی بخش گردشگری بوده است.

ترامپ این تصمیم را در روزهای آخر ریاست جمهوری خود اتخاذ نموده و به موجب آن هزاران کارمند/کارگر خارجی از ورود به آمریکا منع شده اند.

اقامت دائم کانادا برای خانواده‌های قربانیان فاجعه‌ی هوایی پرواز ۷۵۲

کانادا اعلام کرد برای خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲، فرآیند اخذ اقامت دائم این افراد را تسهیل و تسریع می‌بخشد.

این قانون خانواده‌های قربانیانی که اکنون به صورت موقت در کانادا هستند و یا خارج از کانادا هستند را شامل می‌شود.

این قانون همچنین برای اعضای خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی پرواز ۳۰۲ اتیوپی در سال ۲۰۱۹ نیز اجرا خواهد شد.

اعمال جریمه برای بریتانیایی هایی که قانون 90/180 روز را رعایت نکنند

بریتانیایی هایی که به منطقه شنگن و اتحادیه اروپا سفر می کنند تغییرات زیادی همچون بررسی های بیشتر به محض ورود و حتی محدودیت های ورود به سبب کرونا همچون تبعه کشورهای دیگر را به موجب برگزیت تجربه خواهند نمود.

طبق قانون شنگن برای افراد خارج از اتحادیه اروپا، افراد مذکور تنها مجوز اقامت 90 روز در هر 180 روز را در کشورهای اروپایی دارند.

این قانون در حال حاضر درباره بریتانیایی ها نیز اجرا می شود و اقامت به مدت بیشتر جریمه به همراه خواهد داشت.

شروع آغاز به کار اکسپرس اینتری در سال 2021

کانادا سال جدید را با صدور دعوت نامه به نامزدهای Express Entry که نامزدی استانی دارند در 6 ژانویه آغاز کرد.

مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از نامزدهایی دعوت کرد که حداقل نمره 813 را داشتند.

داوطلبانی که از یک برنامه نامزد استانی همسو با Express Entry (PNP) نامزدی دریافت کرده اند ، به طور خودکار 600 امتیاز به امتیاز کلی خود اضافه می کنند ، به همین دلیل در مقایسه با سایر دوره های دعوت ، امتیاز لازم نسبتاً زیاد است.

250 داوطلب دعوت شده هم اکنون می توانند رسماً برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

رنکینگ بهترین دانشگاههای جهان در سال 2020

بر پایه جدیدترین گزارش نظام رتبه ­بندی جهانی ۲۰۲۰، دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه جهان شناخته شده است. همچنین لیست ۱۰ دانشگاه برتر جهان در این رتبه‌بندی به شرح ذیل است:

۱. دانشگاه هاروارد
۲. انستیتو فناوری ماساچوست(MIT)
۳. دانشگاه استنفورد
۴. جان هاپکینز،
۵. میشیگان
۶. کالیفرنیا سانفرانسیسکو
۷. پنسیلوانیا
۸. واشنگتن سیاتل
۹. کلمبیا
۱۰. دانشگاه داک

همچنین در قاره آسیا دانشگاه تسینگ هوا از کشور چین بهترین دانشگاه آسیا شناخته شده است:

۱. دانشگاه تسینگ هوا(چین) و رتبه ۱۳ جهان
۲. دانشگاه توکیو(ژاپن) و رتبه ۲۲ جهان
۳. دانشگاه ملی سنگاپور و رتبه ۳۶ جهان

گزارش اکسپرس انتری کانادا سال 2020

براستی که سال 2020 میلادی یک سال عجیب و غیرمعمول بوده است، اما کمتر کشوری در جهان همانند کانادا توانست بازگشت سریع و موفقی از رکود اشتغال ناشی از کرونا داشته باشد.
علی رغم محدودیت های مسافرتی که به دلیل همه گیری وجود دارد، دولت روند درخواست های سیستم Express Entry مشهورترین برنامه مهاجرت کاری کانادا تسهیل کرد. با اینکه در آغاز سال 2020 پیش بینی می شد کانادا بتواند بین 85هزار تا نهایت 100هزار دعوت نامه اقامت کاری صادر کند اما در پایان سال 2020 حدود 103 هزار دعوتنامه صادر شده است و از حد انتظار هم فراتر رفت.

اکسپرس انتری چیست؟

سیستم Express Entry ساز و کاری مبتنی بر امتیاز است که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای مدیریت حجم گسترده ای از درخواست های ویزای کار از آن استفاده می کند. این سیستم مشتمل بر چند برنامه است:

برنامه نیروی ماهر فدرال (FSWP) ؛
برنامه نیروی تجارت فدرال (FSWP) ؛
برنامه تجربه کار کانادایی و
بخشهایی از برنامه نامزدهای استانی

برای یادگیری تمام نکات و ظرایف یک ثبت نام موفق در Express Entry تماشای محصول اسکیل ورکر کانادا را به شما توصیه می کنیم:

بریتیش کلمبیا در 5 ژانویه 2021 از 168 نامزد دعوت کرده است

بریتیش کلمبیا در 5 ژانویه 2021 از 168 نامزد دعوت کرده است تا برای نامزدی استانی اقامت دائم دریافت نمایند.

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) دعوت نامه ها را از طریق جریان های Express Entry BC (EEBC) و مهاجرت مهارت ها صادر کرد.

از داوطلبان تحت زیر مجموعه های زیر دعوت شده است: کارگر ماهر ، فارغ التحصیل بین المللی ، و سطح ورودی و نیمه ماهر.

در زیر جزئیات زیرمجموعه های موجود در قرعه کشی و حداقل امتیازات لازم برای دریافت دعوت نامه آورده شده است:

Skills Immigration

Skilled Worker: 95
International Graduate: 95
Entry-Level and Semi-Skilled: 77

Express Entry BC

Skilled Worker: 99
International Graduate: 99

افزایش ۱۳۰۰ درصدی دانشجویان ایرانی در ترکیه

رصدخانه مهاجرت ایران اعلام کرد تعداد دانشجویان و دانش‌‌آموختگان ایرانی در کشور #ترکیه، طی سال‌های اخیر حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش یافته و از ۴۳۸ دانشجو در سال ۲۰۱۳ به شش هزار و ۹۹ دانشجو در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

طبق گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، از سال ۱۳۹۳ مقصدهای تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی کشور، تغییر قابل‌توجهی داشته و از کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، فرانسه و انگلستان به سمت کشورهایی مانند ترکیه، مجارستان و این‌گونه کشورها سوق پیدا کرده است.

به گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، قیمت ارز، تاثیر مستقیمی در تغییر روند کشورهای انتخابی دانشجویان داشته است که ممکن است این تغییر سبب کاهش کیفیت تحصیلی دانشجویان و نخبگان شود.

سالنامه آماری رصدخانه مهاجرت ایران مقصدهای اصلی دانشجویان ایرانی را به گزارش رسمی یونسکو به ترتیب به این شکل اعلام کرده است: آمریکا، ترکیه، آلمان، ایتالیا، کانادا، مالزی، استرالیا، امارات، هند، اتریش، فرانسه، مجارستان و انگلستان

طبق گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، در سال‌های اخیر کشورهای ترکیه، آلمان و کانادا به مقصد اول دانشجویان ایرانی شده‌اند.

سیاست جدید دولت کانادا برای کاهش سرعت گسترش کرونا

در راستای تلاش برای كاهش سرعت گسترش COVID-19 ، اخیراً دولت كانادا آزمایش COVID-19 قبل از عزیمت را به عنوان یك شرط اضافی برای همه مسافران ورودی به كانادا الزامی كرده است. از 7 ژانویه، کلیه مسافران هوایی از 5 سال به بالا باید از 72 ساعت پیش از پرواز، آزمایش COVID-19 را انجام دهند.
مسافرین قبل از سوار شدن به پرواز خود به کانادا ، ملزم به ارائه مستندات نتیجه آزمایش منفی آزمایشگاه خود به شرکت هواپیمایی خواهند بود. این شرط جدید، علاوه بر شرایط اجباری قرنطینه 14 روزه می باشد

محدودیت صدور ویزا و کارت سبز آمریکا برای سه ماه دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پرزیدنت ترامپ، با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر بازار کار، تصمیم گرفت محدودیت‌ های ویزا و کارت‌های سبز را برای اولین بار تا ماه آوریل تمدید کند.

این محدودیت‌ها از مهاجرت برخی از مهاجران به آمریکا از طریق دعوتنامه کاری و خانوادگی جلوگیری کرد و قرار بود در پایان سال ۲۰۲۰ منقضی شود.

رییس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: “تأثیرات کووید-۱۹ بر بازار کار آمریکا و سلامت جوامع آمریکایی یک نگرانی ملی است. تعداد فعلی موارد جدید روزانه در سراسر جهان که توسط سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است، از تعداد قابل مقایسه در ماه ژوئن بیشتر است و در حالی که اخیراً دارو‌های درمانی و واکسن‌هایی در دسترس هستند تأثیر آن‌ها بر بازار کار و سلامت جامعه هنوز به طور کامل تحقق نیافته است.

کنگره آمریکا به تازگی بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری را برای کمک به مردم این کشور تصویب کرده است.

محدودیت صدور ویزا و کارت سبز آمریکا برای سه ماه دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پرزیدنت ترامپ، با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر بازار کار، تصمیم گرفت محدودیت‌ های ویزا و کارت‌های سبز را برای اولین بار تا ماه آوریل تمدید کند.

این محدودیت‌ها از مهاجرت برخی از مهاجران به آمریکا از طریق دعوتنامه کاری و خانوادگی جلوگیری کرد و قرار بود در پایان سال ۲۰۲۰ منقضی شود.

رییس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: “تأثیرات کووید-۱۹ بر بازار کار آمریکا و سلامت جوامع آمریکایی یک نگرانی ملی است. تعداد فعلی موارد جدید روزانه در سراسر جهان که توسط سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است، از تعداد قابل مقایسه در ماه ژوئن بیشتر است و در حالی که اخیراً دارو‌های درمانی و واکسن‌هایی در دسترس هستند تأثیر آن‌ها بر بازار کار و سلامت جامعه هنوز به طور کامل تحقق نیافته است.

کنگره آمریکا به تازگی بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری را برای کمک به مردم این کشور تصویب کرده است.

آیا مسافران می توانند پیش از پایان ۱۴ روز قرنطینه خود کانادا را ترک کنند؟

طبق قانون کنونی کانادا مسافران به کانادا موظفند به محض ورود ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ترک کانادا پیش از پایان این دوره ۱۴ روزه در شرایطی امکان پذیر است که فرد تا زمان سفر در قرنطینه بماند.

تمامی مسافران موظفند پیش از ورود به کانادا برنامه خود برای قرنطینه ۱۴ روزه و برنامه خود برای تهیه آیتم های ضروری همچون مواد غذایی و دارو را ارائه دهند.

دانشگاه‌هایی که ثروتمندترین فارغ‌التحصیلان را به جامعه تحویل داده‌اند

در صدر فهرست دانشگاه ها با ثروتمندترین فارغ التحصیلان، دانشگاه #هاروارد قرار دارد که ارزش دارایی های فارغ التحصیلان این دانشگاه که در سال ۱۶۳۶ تاسیس شده است ۴.۷ تریلیون دلار است.

در جایگاه دوم این فهرست نیز دانشگاه #استنفورد قرار دارد که ارزش دارایی های فارغ التحصیلان آن ۲.۹ تریلیون دلار است و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و میانگین ارزش دارایی های هر نفر فارغ التحصیل این دانشگاه نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار است.

در این فهرست که نام ۲۵ دانشگاه آمده است تنها ۵ دانشگاه در #آمریکا قرار نگرفته اند و از این ۵ دانشگاه سه دانشگاه در #انگلیس، یکی در فرانسه و یکی در سنگاپو قرار گرفته است.

یک نظر سنجی جالب در کانادا

بر اساس یک نظرسنجی جدید ، اکثر مردم کانادا می خواهند که کارگران موقت در بخش کشاورزی ساکن دائمی شوند.

یک شرکت تحقیقاتی، نظرسنجی از 1039 کانادایی بالای 18 سال از 28 اکتبر تا 1 نوامبر سال جاری برگزار کرد. نتایج نشان می دهد بیش از هشت نفر از 10 کانادایی، از یک برنامه مهاجرتی دائمی برای کارگران خارجی موقت برای ماندن در کانادا پشتیبانی می کنند.
پشتیبانی در بین استانهای آتلانتیک قوی ترین و در استان های Prairie ضعیف ترین پشتیبانی است. اکثر کانادایی ها موافقند که وجود کارگران خارجی موقت برای بخش کشاورزی کانادا ضروری است و آنها باید از مزایا و حمایت های مشابه سایر کارگران برخوردار شوند.

برنامه جدید اقامت کاری استان نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور از 2 ژانویه برنامه تازه کار خود را آغاز می کند. «برنامه رشته های دارای اولویت نیوفاندلند و لابرادور» یک برنامه مهاجرت کاری جدید برای افرادی است که دارای تحصیلات عالی، مهارت بالا و تجربه تخصصی در رشته های مهندسی و فن آوری و همچنین علوم مربوط به اقیانوس است.

استخدام در مناطقی هستند که تقاضای بیشتری از آموزش و استخدام محلی در آن وجود دارد. پایگاه استانی قرار است تا اطلاعات بیشتری درباره این برنامه منتشر کند.

با حداقل یک سال سابقه کار در مشاغل مورد نیاز و همچنین دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا یا دارا بودن مدرک از دانشگاه Memorial می توان در این برنامه ثبت نام کرد و با امتیاز بالای 60 از EOI نام متقاضی واجد شرایط برای کارفرمایان معین شده روشن می شود و کارفرمایان به استخدام آنها خواهند پرداهت.

اعطای شهروندی فرانسه به افراد شاغل در خط مقدم مبارزه با کرونا

هفتاد و چهار نفر از افراد مهاجر شاغل در مشاغل بخش درمانی، محافظت از کودکان و سالمندان و مشاغل تاثیرگذار دیگر به عنوان افراد دارای تعلق به جامعه فرانسه شناخته شده و شهروندی فرانسه به آنها اعطا شده است،

۶۹۳ نفر مهاجر دیگر نیز در پروسه دریافت شهروندی فرانسه هستند.

در حالت طبیعی، برای اخذ شهروندی فرانسه لازم است افراد حداقل ۵ سال در فرانسه اقامت و درآمد ثابت داشته باشند و در جامعه فرانسه ادغام شده باشند.

اخبار قرنطینه مهاجران به کانادا در ایام کرونا

طبق قانون هر شخصی که به کانادا سفر می کند برای مدت 14 روز باید قرنطینه شود. این شامل شهروندان کانادایی و اقامت دائم است و در واقع به عنوان بخشی از اقدامی برای جلوگیری از گسترش COVID-19 است.

طبق ایمیلی که از طرف نمایندگی آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به CTV News ارسال شده است ، در صورت باقی ماندن در قرنطینه تا زمان ترک کشور ، این امکان وجود دارد که مسافران قبل از پایان دو هفته قرنطینه کشور را ترک کنند.

همه مسافران ملزم به داشتن برنامه قرنطینه هستند. این طرح باید نحوه ورود آنها به قرنطینه برای 14 روز هنگام ورود به کانادا را نشان دهد و باید در مورد چگونگی به دست آوردن اقلام ضروری مانند مواد غذایی یا دارو در دوره قرنطینه خود توضیح دهد.

فنلاند هزینه های درخواست شهروندی و کارت اقامت را در سال ۲۰۲۱ افزایش می دهد

مقامات فنلاندی تصمیم افزایش قیمت را در زمینه برخی خدمات مهاجرتی از جمله موارد مذکور برای کارمندن و کارآفرینان اتخاذ نموده اند.

این تصمیم از تاریخ ۱ ژانویه اجرایی خواهد شد.

هزینه های جدید به شکل زیر خواهد بود:

درخواست شهروندی کاغذی: ۵۹۰ یورو
درخواست شهروندی الکترونیکی: ۴۶۰ یورو

جایگزینی بورسیه اراسموس در انگلستان

با عدم توافق انگلیس در مورد عضویت در بورسیه اراسموس پس از برگزیت، دانشجویانی که در انگلستان تحصیل می کنند از بورسیه سراسری اراسموس محروم خواهند بود.
البته انگلیس به عنوان یک برنامه جانشین، طرح جدید خود را اعلام کرده است و طبق گفته نخست وزیر این کشور، بورسیه سراسری نوین دانشگاه های انگلستان در همکاری کامل با دانشگاه های برتر در سراسر جهان خواهد بود.

این طرح، با ارزش 100 میلیون پوند، به نام آلن تورینگ، پیشگام علم محاسبات، طرح تورینگ نامگذاری خواهد شد و این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا نه تنها در دانشگاه های اروپا بلکه در بهترین دانشگاه های جهان نیز تحصیل کنند.

پروازهای توریستی ترکیه از سر گرفته شد

مسافران دارای تابعیت ایرانی می‌توانند با مجوز اقامتی یا به صورت توریستی به #ترکیه سفر کنند.

تمامی مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به ترکیه می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

تغییر شکل مهاجرت ایرانیان: تمایل به ترک کشور از نخبگان به مردم عادی رسید!

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، خبر داد که جامعه ایران در آستانه ورود به فاز مهاجرت توده‌وار است. بهرام صلواتی در سرمقاله ویژه‌نامه روز جهانی مهاجران هشدار داد که یکی از جنبه‌های ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران، شکل‌گیری موج «مهاجرت توده‌ای» است و اقشار مختلف مردم اکنون در سودای زندگی و شرایط اقتصادی امن‌تر و با ثبات‌تر در فکر خروج از کشور و حتی سرازیر شدن به کشورهای همسایه هستند.

وی در ادامه گفت: هر چند پیش از این، نگاه‌ها بیشتر معطوف به خروج استعدادها و تحصیل‌کرده‌ها و خروج نخبگان هنری و ورزشی از کشور بود، اما اکنون میل به خروج و مهاجرت از ایران در طبقه‌های مختلف اجتماعی و به‌خصوص دهک‌های پایین اقتصادی با سرعت در حال شیوع است.

شکل‌گیری موج مهاجرت توده‌ای این پیام را منتقل می‌کند که تنها نخبگان نیستند که فضای کشور را برای ادامه زندگی مناسب نمی‌دانند، بلکه این حس به افراد عادی جامعه از هر صنف و قشری نیز سرایت کرده است و قشر عادی، نخبه، مرفه، تحصیل‌کرده، درحال تحصیل و حتی دهک‌های پایین جامعه به‌حدی از بهبودی شرایط کشور ناامیده شده‌اند که تب‌وتاب رفتن به‌جانشان افتاده است. بدیهی است مهاجرت توده‌ای و فراگیر پدیده‌ای به مراتب عمیق‌تر و دردناک‌تر از مهاجرت نخبگان است و نشان از نزول امید در هر قشر و سطحی از جامعه دارد.

بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال 2020

سال 2020 با تمام چالش ها و اتفاقاتی که داشت رو به پایان است و خبر انتشار واکسن ویروس کرونا در اکثر کشورهای دنیا شای بهترین خبر سال 2020 باشد. در این جا میخواهیم بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال 2020 را بررسی کنیم. عواملی نظیر وضعیت اقتصادی ، عوامل فرهنگی و اجتماعی ، شرایط اقلیمی ، امنیت و… در این رده بندی در نظر گرفته شده است. در سال 2020 بهترین کشور دنیا از نظر کیفیت زندگی دانمارک معرفی شده است و پس از آن کشورهای سوئیس ، فنلاند ،استرالیا ، هلند و اتریش قرار گرفته اند. کشورهای نیجریه ، کنیا ، بنگلادش و ایران نیز بدترین کشورها از نظر کیفیت زندگی انتخاب شده اند. 10 کشور برتر از نظر کیفیت زندگی در لیست زیر مشخص شده است:
دانمارک
سوئیس
فنلاند
استرالیا
هلند
اتریش
ایسلند
نیوزلند
آلمان
استونی

فرانسه از مهاجرینی که در خط مقدم مقابله با کرونا در این کشور فعالیت دارند تجلیل می‌کند

فرانسه اعلام کرده پروسه شهروندی این افراد سریع‌تر بررسی خواهد شد و به آنها شهروندی این کشور اهدا می شود. ‌

در حال حاضر بیش از هفتصد پزشک و پرستار و مستخدم مهاجر توانسته اند طبق این تصمیم دولت یا شهروندیشان را دریافت کنند یا در پروسه دریافتش باشند.

فرانسه این تصمیم را در ماه سپتامبر اطلاع رسانی کرده بود و تا حالا نزدیک هفت هزار نفر برای دریافت این اقامت اقدام کرده‌اند.

فرانسه جز ده کشور اولی است که وضعیت کرونا در آن وخیم است. تا حالا بیش از دو میلیون و نیم مورد کرونا در این کشور تایید شده و نزدیک به ۶۲ هزار مورد مرگ گزارش شده است.

ملزم‌ نمودن مسافران ورودی به هلند

ملزم‌ نمودن مسافران ورودی به هلند از منطقه شنگن/اتحادیه اروپا به ارائه نتیجه منفی تست کوید ۱۹ از تاریخ ۲۹ دسامبر

این تست لازم است طی ۷۲ ساعت گذشته پیش از ورود به هلند و به یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و یا هلندی تهیه شده باشد.

افرادی همچون کودکان زیر ۱۲ سال، تبعه کشورهای موجود در لیست امن همچون ژاپن، استرالیا، سنگاپور و …، روسای جمهور و اعضای دولت های خارجی از جمله افرادی هستند که از ارائه نتیجه این تست معاف هستند.

کانادا کشور امن و با ثبات برای دانشجویان بین المللی

نظر سنجی ها کانادا را یکی از محبوبت ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خارجی نشان می دهد. کانادا کشوری امن و با ثبات برای دانشجویان بین المللی می باشد، که با مدیریت بیماری کرونا مقصد مناسبی در آینده خواهد شد. این نظر سنجی ها توسط Navitas Insights انجام شده است.
این نظر سنجی نشان می دهد که لزوما کشورهای امن و با ثبات مکان مناسبی برای تحصیل و مهاجرت نیستند، و معیارهای متفاوتی برای بررسی شرایط تحصیل در یک کشور وجود دارد و با این معیار ها می توان گفت که کانادا برترین کشور برای تحصیل و مهاجرت است. کانادا اقدامات و برنامه هایی دارد، تا دانشجویان بین المللی در آینده به راحتی به کانادا سفر کنند.

دانشجویانی که به کانادا سفر می کنند باید در موسساتی که برنامه آمادگی با کرونا را داشته و توسط دولت آن استان تایید شده اند، بروند. اولین نظر سنجی در ماه می 2020 انجام شد. این نظرسنجی نشان داد که کانادا بهترین مقصد مهاجرتی در بین کشورهای نیوزلند و استرالیا است. Navitas در ماه سپتامبر دوباره نظر سنجی انجام داد. کانادا با بهبود وضعیت کشور خود در حال حاضر به جای کشورهای اقیانوسیه با انگلستان رقابت می کند.

حداقل امتیاز ورود در پروسه Express Entry

حداقل امتیاز ورود در پروسه Express Entry در 23 دسامبر از دو دور قبلی کمی کمتر شده است.
کانادا در این دور 5000 داوطلب مهاجرت را با نمره سیستم جامع رتبه بندی (CRS) حداقل 468 دعوت کرد. شرایط CRS جدید کمی آسانتر از قرعه کشی قبلی در 9 دسامبر است که نامزدها به حداقل نمره 469 نیاز داشتند.
این قرعه کشی تعداد دعوتنامه های درخواست (ITA) صادر شده در سال جاری را به 107،350 می رساند که بالاترین رکورد در تعداد است.
قرعه کشی امروز چهارمین دوره دعوت متوالی بود که 5000 ITA برای اقامت دائم کانادا صادر کرد.

خودحمایتی جزایر کیمن

جزایر کیمن جزء مستعمرات خودمختار بریتانیا در دریای کارائیب است. و 4 نوع ویزای اقامت سرمایه ای دارد.

یکی از انواع خودحمایتی:
Residency Certificate for Persons of Independent Means:

اقامت 25 ساله و قابل تمدید با همسر و فرزندان وابسته، بدون اجازه کار.

شرایط:
داشتن درآمد مستقل از جزایر کیمن سالانه 120 هزار دلار کیمن
یا
افتتاح حساب بانکی با 400 هزار دلار کیمن
یا
سرمایه گذاری 1 میلیون دلار کیمن که حداقل 500 هزار دلارش در املاک باشد

1 KYD = 1.2 USD

الزام به واکسیناسیون برای ورود به اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا برای نخستین بار دو واکسن مورد تأیید را برای همه اروپاییان معرفی کرد. اتحادیه اروپا قصد دارد تا سپتامبر سال 2021 بیش از 200 میلیون نفر را در اتحادیه اروپا واکسینه کند

در میان خبرهای جعلی و گمانه و زنی های گوناگون درباره کارکرد درست واکسن و آینده آن این احتمال وجود دارد که تزریق واکسن کوید-19 در اروپا برای همگان اجباری شود. با اینکه امکان اجبار همه شهروندان در ابهام است اما الزام و اجبار مسافران رویه ای است که به احتمال زیاد پیاده می شود.

در این میان دو شرکت بیمه معروف در اتحادیه اروپا به نام Europ Assistance و AXA اعلام کرده اند که در صورت اجباری شدن واکسینه بودن مسافران، افرادی که از پیش واکسن نزده اند را مورد پوشش بیمه قرار نمی دهند. موضوع منع ورود مسافرانی که واکسینه نیستند در آوریل 2020 نیز مطرح شده بود.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در کانادا

کانادا فهرست «مراکز آموزشی معین» (DLI) را برای سال 2021 به روز کرد. DLI یک مدرسه، دانشگاه یا کالج است که مجاز به میزبانی از دانشجویان بین المللی است. مراکز آموزشی تعیین شده همگی دارای برنامه مدون پیشگیری از کوید-19 هستند که توسط دولت استانی تأیید شده است. دانشجویانی که در مراکز DLI ثبت نام می شوند از محدودیت های سفر کانادا معاف هستند و احتمالاً هنگام ورود توسط یک مقام مرزی به آنها اجازه ورود به کانادا داده می شود.

طبق مطالعه و مقایسه ای که توسط پلتفرم CourseCompare در سال گذشته در بسیاری از دانشگاه های سراسر کانادا، از جمله دانشگاه های بریتیش کلمبیا و انتاریو، جهش در ثبت نام داخلی و افت در ثبت نام بین المللی مشاهده شده است.

کانادا در سال 2021 قصد دارد تا یک برنامه از پیش تعیین شده تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را به کانادا فرابخواند و دانشگاه ها، کالج ها و مدارس این کشور را رونق دوباره ای بخشد. برای این منظور بسیاری از مراکزی که پیش از این در فهرست یاد شده نبودند اکنون بدان راه یافتند تا شانس قبولی دانشجویان بالاتر باشد.

تسهیل شرایط مورد نیاز برنامه مهاجرت آزمایشی مناطق روستایی و شمالی کانادا

شرایط مورد نیاز برای برنامه مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا آسان شده است. مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا در تاریخ 14 دسامبر دو تغییر در برنامه مهاجرت مناطق روستایی و شمالی RNIP ایجاد کرد.
متقاضیان به تجربه کار چندساله مداوم نیاز ندارند. اما اگر سه سال قبل از اقدام به مهاجرت و ارسال پرونده تجربه و سابقه کار آنها کامل شود، کانادا تجربه کار را محاسبه می کند. یک سال سابقه کار برای این برنامه مورد نیاز است، اما وقفه در استخدام دلیلی برای اینکه افراد واجد شرایط این برنامه نباشند نمی شود،این شرط برای همه افرادی که از طریق این برنامه آزمایشی اقدام کرده اند و کسانی که در آینده اقدام می کنند، وجود دارد.

سازمان مهاجرت کانادا به متقاضیان برنامه آزمایشی مناطق شمالی و روستایی کانادا که درخواست اقامت دائم داده اند، بدون در نظر گرفتن جریمه برای تاخیر در ارسال پرونده، اجازه درخواست مجوز کار را می دهد. این شرط برای افرادی که در زمان شیوع کرونا پرونده خود را ارسال می کنند وجود دارد. با وجود همه این تغییرات متقاضیان باید واجد شرایط برنامه آزمایشی مهاجرت مناطق شمالی و روستایی کانادا باشند. مناطق روستایی و شمالی کانادا از طریق این برنامه آزمایشی شرایط اقامت دائم را برای نیروی کار ماهر فراهم می کنند. مناطقی که این برنامه آزمایشی را دارند باید براساس نیاز بازار کار محلی خود شرایط مورد نیاز برنامه را تعیین کنند. مندیچینو گفت: برنامه آزمایشی مناطق روستایی و شمالی کانادا امکان تامین نیروی کار مورد نیاز برای مکانهایی مثل Sault Ste را فراهم می کند. کانادا برای اطمینان از اینکه منافع بدست آمده از مهاجرت در همه شهرها و استانهای کانادا وجود داشته باشد، اقدامات زیادی را انجام می دهد.

سیاست های مهاجرتی کانادا در میان پنج کشور برتر قرار گرفت.

کانادا به سبب پیشرفت در دسترسی به خدمات درمانی و اخذ شهروندی جایگاه چهارم را در این رده بندی اخذ نموده است.

این بررسی بر مبنای شاخص سیاست های یکپارچه سازی مهاجرت (MIPEX) صورت گرفته و سیاست های دولتی را دربرمی گیرد که بر سهولت کاریابی افراد تازه وارد، فرصت یادگیری زبان و آموزش، احساس تعلق به جامعه و تبدیل شدن به شهروندانی که در جامعه مشارکت فعال دارند دلالت دارند.

کشورهای اروپایی ارتباط هوایی با بریتانیا را قطع می‌کنند

در بریتانیا گونه تازه و فعال‌تری از ویروس کرونا شناسایی شده که با شدت بیشتر و نیروی سرایت بالاتری گسترش می‌یابد. در اروپا کشورهای هرچه بیشتری مرزهای هوایی خود با بریتانیا را می‌بندند.

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا به گفته مقام‌های بریتانیا تا ۷۰ درصد بیش از نوع عادی آن قدرت سرایت دارد. این ویروس به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلستان به سرعت در حال گسترش است.

دولت بریتانیا نسبت به نوع جهش‌یافته ویروس ابراز نگرانی کرد‌ه است؛ مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، ابراز تأسف کرده است که نوع تازه ویروس از کنترل خارج شده و لگام زدن بر آن چالشی بزرگ در برابر زمامداران کشور است.

مت هنکاک، وزیر بهداشت ‎بریتانیا گفته است احتمال دارد بخش‌هایی از بریتانیا برای ماه‌ها در محدودیت‌های رده ۴ ‎قرنطینه باقی بماند.

نیاز مبرم کانادا به متخصصان فناوری

در جهان امروز علوم مرتبط با فناوری یا تکنولوژی زمینه هایی هستند که بیشترین رشد را در آینده برای آنها می توان متصور بود. این در حالی است که کشور کانادا با توجه به اقتصاد خود بیش از هر کشوری در قاره آمریکا نیاز به نیروهای متخصص در این زمینه دارد.

بر اساس گزارشی که در دسامبر سال 2020 توسط شورای نوآوری اقتصاد منتشر شد، کانادا قصد دارد تا بزرگترین کشوری باشد که متخصصان فناوری را از سراسر دنیا به استخدام درمی آورد.

کانادا همچنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فناوری در جهان برای استخدام متخصصان خارجی شهرت دارد. به عنوان مثال، شرکت نرم افزار Gatik اوایل سال 2020 برای جذب استعدادها در شهر واترلو و دانشگاه تورنتو یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو با حجم بالای مشاغل پیشنهادی افتتاح کرد. از این نمونه ها در سال اخیر بسیار است و بدان افزوده می شود.

افزایش ۳۰۰ درصدی اقدام پرستاران ایران برای مهاجرت

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران خبر از افزایش ۳۰۰ درصدی اقدام پرستاران برای مهاجرت داد.

آقای شریفی‌مقدم دلیل این افزایش را جذابیت‌های کشورهای مقصد و مشکلات موجود در ایران دانست. او گفت: در کشوری مانند سوئد که برای هر هزار نفر ۹ پرستار دارد، به دلیل فشار کار نیروهای آنها استعفا کرده‌اند. حالا خودتان ببینید چه فشاری روی پرستارهای ما وجود دارد با این تعداد کم.

او میزان کم حقوق و مزایای پرستاران و تاخیر در پرداخت آن را یکی از دلایل مهاجرت پرستاران دانست. در یک سال گذشته، همزمان با شیوع کرونا، کادر درمان چندین بار درباره حقوق معوقه اعتراض کرده‌اند.

عمان مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را برای یک هفته بست

عمان مرزهای خشکی، مرزهای دریایی خود را برای یک هفته بست و پروازها را به مدت یک هفته متوقف کرد

این تصمیم به دنبال اقدامات اعمال شده توسط کشورهای مختلف پس از موج جدید شیوع کروناست و توسط کمیته عالی مقابله با کووید-۱۹ اتخاذ شد. این کمیته تصمیم گرفت ورود و خروج را موقتاً از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود به مدت یک هفته در کشور ممنوع کند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که گزارش هایی در مورد شیوع ویروس جهش یافته و سریع تر کرونا در تعدادی از کشورها منتشر شده است.

این تصمیم در جلسه اضطراری به ریاست حمود بن فیصل بوسعیدی، وزیر کشور و رئیس کمیته مقابله با کووید-۱۹ در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته و محافظت از مردم گرفته شد.

نا امن ترین و امن ترین کشورهای جهان در مقابل Covid19

داغ ترین موضوع روز و اخبار و پر جستجو ترین کلمه گوگل و در کل مهم ترین بحث در سال 2020 چیزی جز ویروس کرونا نبوده است. در این حین برخی کشورها واکنش منطقی و مناسبی در مقابل با این ویروس و حفظ سلامت شهروندان خود داشته اند و برخی کشورها نیز آمار فاجعه بار و غیر قابل قبولی طی یک سال گذشته داشتند. در این رده بندی عوامل مختلفی نظیر جلوگیری از پخش ویروس، درصد ابتلای شهروندان به ویروس خدمات درمان ارائه شده توسط دولت و … در نظر گرفته شده است. در این خصوص امن ترین کشورها با بهترین رویکرد در مقابل کرونا به ترتیب کشورهای زیر هستند:
1.نیوزلند
2.استرالیا
3.نروژ
4.سنگاپور
5.فنلاند
6.ژاپن
7.کره جنوبی
8.چین
9.دانمارک
10.کانادا
در این بین نیز کشورهای مکزیک ، آرژانتین ، پرو ، ایران ، لهستان وضعیت مناسبی نداشته اند.

سختگیرانه تر شدن محدودیت های ورود به اتریش پس از کریسمس

مقامات اتریشی اعلام نموده اند که پس از تعطیلات کریسمس اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شدت خواهد گرفت.

قوانین جدید در این زمینه از ۱۹ دسامبر تدوین شده است.

از آگوست ۲۰۲۰، حدود ۷٫۵ میلیون کنترل ورود در مرزهای اتریش صورت گرفته است و ۸۵٫۰۰۰ نفر موظف به رعایت قوانین قرنطینه شده اند.

انتشار لیست DLI توسط کانادا در دوران شیوع ویروس کرونا

کانادا لیست موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) تأیید شده خود را که در حال حاضر مجاز به استقبال دانشجویان بین المللی در طی بیماری همه گیر COVID-19 هستند ، به روز کرده است.
لیست DLI یک مدرسه ، دانشگاه یا کالج است که مجاز به میزبانی از دانشجویان بین المللی است. کانادا پیش از این برای جلوگیری از گسترش COVID-19 محدودیت سفرهای غیر ضروری را وضع کرده بود. ابتدا محدودیت های سفر شامل دانشجویان جدید بین المللی بود. فقط کسانی که اجازه تحصیل یا تأییدیه صادر شده در 18 مارس یا قبل از آن را دارند مجاز به سفر به کانادا هستند.
با این حال ، کانادا اخیراً شروع به کاهش محدودیت ها برای اجازه دادن به دانشجویان بین المللی بیشتر برای ادامه تحصیل در این کشور کرده است. موسساتی که مایل به تهیه این لیست هستند باید دارای برنامه آمادگی COVID-19 باشند که توسط دولت استانی یا سرزمینی تأیید شده باشد.

کاهش مدت زمان تست کرونا در آلبرتای کانادا

آلبرتا در حال انجام تست کرونا برای ورود به دو بندر ورودی در این استان است که به مسافران اجازه می دهد تعداد روزهایی را که باید در قرنطینه بگذرانند کاهش دهند.
به گزارش روزنامه کانادا ، پس از شش هفته از شروع این طرح، تعداد آزمایشات مثبت ویروس کرونا به میزان قابل قبولی کم شده است. این استان گفت که از 10 دسامبر 14382 مسافر آزمایش داده اند. فقط 1.4 درصد با آزمون اول و 0.7 درصد بعد از آزمون دوم مثبت بوده اند.

آلبرتا اولین و تنها استانی است که برنامه آزمایش COVID-19 را ارائه می دهد که زمان قرنطینه را کوتاه می کند. تنها دو بندر ورودی که در حال حاضر این برنامه را ارائه می دهند ، در فرودگاه بین المللی کلگری و گذرگاه مرزی کوتز در جنوب آلبرتا هستند.

مسافرانی که وارد می شوند و پس از ورود تست کرونا میدهند، باید بین 24 تا 48 ساعت خود را قرنطینه نمایند ، تا زمانی که نتایج خود را دریافت کنند. تمام مسافرانی که مجاز به سفر به کانادا هستند مجاز به شرکت در این آزمایش هستند ، چه شهروندان کانادایی باشند ، چه اقامت دائم و چه اتباع خارجی.
اگر نتایج منفی باشد ، می توانند قرنطینه خود را بشکنند. با این حال ، آنها باید علائم خود را کنترل کرده و پس از شش یا هفت روز دوباره آزمایش شوند.

روز جهانی مهاجران گرامی باد

مهاجرت عبارت‌ است از جا به‌ جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی. مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده‌ای مانند بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می‌ کنند. دلیل دوم می ‌تواند شرایط و عوامل مساعد جذب کننده مانند تغییرات اقلیمی، تغییرات جمعیتی، امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر و مسکن بهتر در مقصد مهاجرت باشد.

دسامبر سال ۱۹۹۰، مجمع عمومی سازمان ملل با در نظر گرفتن تعداد زیاد مهاجران در دنیا بر اساس تصویب قطعنامه (A/RES/55/93)، هجدهم دسامبر مصادف با (28 آذرماه) را “روز بین المللی مهاجران” نامید.

هدف از نامگذاری این روز، احترام به میلیون ها نفر مهاجر که کشور خود را ترک کرده اند و پرداختن به مسائل پیش روی آنها است.

بخشی از پیام دبیر کل سازمان ملل در سال 2020 :

بنا به گفته دبیرکل در این روز جهانی، در سالی به سر می بریم که به دلیل بیماری کووید 19، میلیونها نفر درد جدایی از دوستان و خانواده و نیاز به سازگاری با واقعیت جدید و نا آشنا را تجربه کرده اند. در این روز جهانی بگذارید ما فرصت بهبودی از بیماری همه گیر برای اجرای پیمان جهانی مهاجرت ایمن، منظم و تجسم مجدد تحرک انسانی، مهاجران را قادر سازیم که اقتصاد خود را در داخل و خارج از کشور احیا کنند و جوامع جامع تر و مقاوم تر بسازند.

استقبال کانادا از مهاجرین جدید در زمان شیوع ویروس کرونا

کانادا در اکتبر 2020 از کمتر از 15100 مهاجر جدید استقبال کرد ، تقریباً همان رقمی که در سپتامبر از آن استقبال کرد.

اطلاعات جدید مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که ماه اکتبر دومین ماه قوی برای ورود مهاجران جدید به کانادا از زمان شروع شیوع ویروس کرونا بود.

با این حال ، به دلیل همه گیری ، سطح مهاجرت کانادا به طور قابل توجهی پایین است. پیش از همه گیری ، کانادا ماهانه از 25000-35،000 مهاجر جدید استقبال می کرد

محدودیت تردد در فرانسه به خاطر ویروس کرونا

پس از حدود یک ماه و نیم محدودیت و قرنطینه کامل، سرانجام مقامات فرانسوی به این محدودیت ورود و خروج پایان دادند و تنها ممنوعیت رفت و آمد در شب را جایگزین آن کردند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان فرانسه طی هفته های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اما اشاره کرد که موج دوم همه گیری هنوز پایان نیافته است.

با پایان دادن به این محدودیت، هم سفرهای بین المللی و هم سفر به مناطق مختلف فرانسه به دلایل غیر ضروری دوباره امکان پذیر خواهد بود، بنابراین گردشگران و صاحبان خانه های دوم می توانند دوباره به فرانسه سفر کنند و مردم می توانند برای دیدن اقوام و دوستان خود در سایر مناطق این کشور گشت و گذار داشته باشند.

تمدید برنامه Erasmus+ در ۷ سال آینده و موافقت موسسات با سرمایه گذاری بیش از ۲۶ میلیارد یورویی

به دنبال موافقت پارلمان اروپا و مسئول آلمانی شورای اروپا برای تمدید این برنامه برای بازه زمانی ۲۰۲۱-۲۰۲۷، چیزی در حدود ۱۲ میلیون جوان از منافع این برنامه برخوردار خواهند شد.

به طور کلی، هدف از این کار افزایش ۳ برابری دانشجویان بهره مند از این برنامه خواهد بود.

در این راستا، ۸۳ درصد از بودجه به فعالیت ها در حوزه آموزش و پرورش، ۱۰٫۳ درصد به فعالیت ها در حوزه امور جوانان و ۱٫۹ درصد به فعالیت های ورزشی اختصاص خواهد یافت.

گسترش بورسیه اراسموس

پس از آنکه تیم مذاکره کننده پارلمان اروپا و ریاست مجلس آلمان در جمعه گذشته به توافق موقت برای گسترش برنامه اراسموس برای سال 2021 رسید، مشخص شد که تا سال 2027 دست کم 12 میلیون جوان می توانند از برنامه اراسموس بهره مند شوند.

از سال 2021 تا پایان سال 2027 ، اتحادیه اروپا قصد دارد سه برابر تعداد دانشجویانی را که تا کنون از Erasmus بهره مند شدند افزایش دهد که نه تنها با تحت پوشش قرار دادن آموزش عالی بلکه انواع مقاطع تحصیلی از شمول بیشتری از این بورسیه برخوردار خواهد بود.

مذاکره کنندگان از هر دو طرف توافق کرده اند بودجه ای به مبلغ 24.57 میلیارد یورو را به بودجه 1.7 میلیارد که سال 2018 اختصاص داده شده اضافه کنند.

دانشگاه های بسیاری در اروپا از لتونی تا مجارستان و آلمان این بورسیه محبوب را به دانشجویان ارائه می کنند.

بازگشایی سفارات جمهوری چک

دولت جمهوری چک اعلام کرد که سفارتهای این کشور در سراسر جهان گشوده شده اند. البته در برخی از کشورها خدمات سفارت بصورت محدود ارائه می شود و تنها برای تمدید ویزا و موارد این چنین مراجعین پذیرفته می شوند.

کشورهایی که سفارت چک در آنها بطور کامل ارائه خدمات دارد عبارت اند از: اتریش، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، ایرلند، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، لهستان، رومانی، اسلواکی، تایلند، انگلستان.

سفارت جمهوری چک در تهران برخلاف کشورهای یاد شده هم اکنون تنها خدمات محدود ارائه می کند.

ایرانی‌ها برای سفر ده روزه به عمان از دریافت روادید معاف شدند

دولت عمان در راستای توسعه صنعت گردشگری خود، فهرستی از ۱۰۳ کشور را منتشر کرده است که شهروندان آن‌ها از دریافت روادید ورود به این کشور برای سفر ده روزه معاف هستند.

بر اساس این فهرست که اداره پلیس عمان منتشر کرده، ایران نیز جزو این کشورهاست. هنوز اعلام نشده که این طرح از چه زمانی اجرایی خواهد شد.

اتاق مشترک ایران و عمان نیز روز پنج‌شنبه گزارش داد که متقاضیان باید پیش از سفر، رزرو هتل، بیمه سلامت و بلیط برگشت را تهیه کنند اما کسانی‌که قصد دارند مدت بیشتری در این کشور اقامت داشته باشند باید روادید گردشگری یک ماهه دریافت کنند.

دولت عمان با کسری بودجه مواجه است و قصد دارد که با جذب گردشگران خارجی، این مشکل را حل کند.

واکسن ویروس کرونا در کانادا

وزارت بهداشت کانادا اولین تأیید خود را برای واکسن ویروس کرونا در 9 دسامبر سال 2020 ارائه داد. این بدان معنی است که کانادا اکنون می تواند بزرگترین کمپین واکسیناسیون در تاریخ خود را آغاز کند.

واکسن COVID-19 که توسط Pfizer و BioNTech Manufacturing ساخته شده است ، تأیید شد. وزارت بهداشت کانادا با انتشار خبری اعلام کرد که تأیید واکسن با شواهدی مبنی بر ایمن ، موثر و با کیفیت بودن پشتیبانی می کنند.

سهمیه مهاجرتی دولت استونی

دولت استونی اعلام کرد سهمیه مهاجرت استونی برای سال 2021 میلادی 1.315 خواهد بود.
سهمیه دولت استونی برای هر سال به این شکل شمارش می شود که بیش از 0.1 درصد جمعیت این کشور نباید مهاجر به این کشور وارد شود. به گفته مقامات، دلیل اصلی تعیین محدودیت سالانه مهاجرت به کشور، محافظت از نیروی کار و بازار کشور است.

از محدودیت سهمیه مهاجرت که در تاریخ 3 دسامبر توسط دولت این کشور تصویب شده است، گروه های زیر مستثنی هستند:

  • پیوست خانواده
  • استخدام به عنوان معلم
  • مهاجرت تحصیلی
  • استخدام در یک شغل حوزه تکنولوژی (ICT)
  • تاسیس استارت آپ
  • استخدام در استارت آپ
  • سرمایه گذاری عمده
  • اشتغال به عنوان یک متخصص برتر که دو برابر میانگین استونی حقوق می گیرد

از این محدودیت شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها ، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ، سوئیس ، ایالات متحده و ژاپن نیز مستثنی خواهند شد.

پیشرفت نهادهای اروپایی برای توافق در زمینه اصلاح قوانین بلوکارت اروپا

در جلسه ای با حضور نمایندگان نهادهای مهم اروپا در تاریخ ۱۰ دسامبر، عناصر سیاسی اصلی اصلاح بلوکارت مورد بررسی قرار گرفت.

طرح بلوکارت در سال ۲۰۰۹ با هدف جذب نیروهای فوق متخصص خارج از اتحادیه اروپا و اعطای حق کار و زندگی به آنها در این منطقه اجرایی شد.

داشتن مهارت های تخصصی، مدرک دانشگاهی معتبر، قرارداد کاری/جاب آفر با حقوقی بالاتر از میانگین درآمد در کشور مقصد از الزامات اخذ بلوکارت است.

توافق پارلمان اروپا و شورای اروپا برای ارتقای سیستم اطلاعاتی صدور ویزا در اتحادیه اروپا

هدف از این تصمیم، شفاف سازی شرایط برای دسترسی به پایگاه های داده و سیستم های مختلف و محافظت از حقوق پایه بوده است.

بدین طریق، انجام بک گراند چک به شکل دقیق تر در فرآیند صدور ویزا و کارت اقامت در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا اقدامات زیر به انجام خواهد رسید:

  • بررسی تمامی درخواست های اخذ ویزا در تمامی سیستم های اطلاعاتی اتحادیه اروپا به شکل اتوماتیک
  • قرار گرفتن اطلاعات در زمینه ویزاهای بلند مدت و کارت های اقامت در پایگاه داده VIS
  • قرار گرفتن کپی مدارک مسافرتی متقاضی در پایگاه داده VIS با اخذ تاییدیه Frontex
  • تسهیل دسترسی مقامات قانونی به VIS به منظور بررسی جرائم

خبری جدید از تعداد پذیرفته شدگان اکسپرس اینتری کانادا

کانادا در قرعه کشی جدید Express Entry که در تاریخ 9 دسامبر برگزار شد ، 5000 داوطلب مهاجرت را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.

داوطلبان دعوت شده برای دعوت به نمره سیستم جامع رتبه بندی (CRS) حداقل 469 نیاز داشتند.

این قرعه کشی تعداد دعوتنامه های درخواست (ITA) صادر شده در سال جاری را به 102،350 می رساند که رکورد بالایی از دعوت است.

سیستم مدیریت برنامه Express Entry مهاجرت کانادا برای سه برنامه کلاس اقتصادی فدرال است:
برنامه کارگر ماهر فدرال
Federal Skilled Worker Program
برنامه معاملات ماهر فدرال
Federal Skilled Trades Program
کلاس تجربه کانادایی
Canadian Experience Class

گزارش آمار صدور کارت اقامت در اروپا در سال گذشته

آمار نشان می دهد بیش از ۱ میلیون نفر نیروی کار در سال گذشته وارد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا شده اند.

این گزارش نشان می دهد سال گذشته ۳ میلیون کارت اقامت جدید صادر شده که ۱٫۲ میلیون از آنها مربوط به نیروی کار بوده است.

در این میان لهستان در صدور کارت اقامت برای نیروی کار پیشتاز بوده و فرانسه یک پنجم کارت اقامت ها برای اهداف تحصیلی را صادر نموده است.

امکان ممانعت از ورود ۲٫۵ میلیون نفر بریتانیایی توسط اتحادیه اروپا

این افراد در صورت عدم تمدید پاسپورت های خود پس از تاریخ ۳۱ دسامبر ممکن است از ورود به اکثر کشورهای اروپایی منع شوند.

در حال حاضر، شهروندان بریتانیا می توانند در صورت اعتبار داشتن پاسپورت خود و تا تاریخ انقضای آن، آزادانه به کشورهای اروپایی و منطقه شنگن سفر کنند.

از تاریخ 1 ژانویه ۲۰۲۱ و با اعمال تغییرات جدید لازم است پاسپورت بریتانیایی ها هنگام سفر به کشورهای اروپایی حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

گزارشی در مورد تأثیر کرونا بر نرخ مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیش از آنکه همه گیری کرونا باعث گسترش آموزش آنلاین برای دانشجویان گردد, دانشجویان بین المللی در مدارس متوسطه در کانادا سه برابر دانشجویان داخلی ثبت نام می کردند.

گزارش اخیر آماری دانشجویان کانادا می تواند تاثیر همه گیری را بر دانشجویان نشان دهد. از این رو آمار دانش آموزان در سال تحصیلی 2018/2019 به عنوان معیار سنجش میزان ثبت نام و فارغ التحصیلی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بررسی گردیده است.

در این سال ، بیش از 2.1 میلیون دانشجو در دانشگاه ها و کالج های کانادا ثبت نام کردند که 1.8 درصد بیشتر از سال 2017 است.

سالهای تحصیلی 2008 تا 2018 ، ثبت نام دانشجویان خارجی از 101،000 به بیش از 318،000 در سال رسیده است.

این امر منجر به افزایش نسبت دانشجویان بین المللی در مقاطع متوسطه کانادا از 6.4 درصد به 16.2 درصد شد و 57.2 درصد از رشد کل در کلیه برنامه های ثبت نام شده را نشان می دهد

این میزان دانشجو درصد بالایی به دلیل ثبت نام دانشجویان بین المللی بود که 16.2 درصد افزایش یافته بود و در همان سال ، ثبت نام دانشجویان داخلی 0.5 درصد کاهش یافته بود.

بیشتر این تعداد ثبت نام در برنامه های رسمی بوده است ، فقط 8.4 درصد در دوره های خارج از یک برنامه رسمی مانند ادامه تحصیل یا علاقه شخصی بوده اند.

تصویب قانون جدید از سوی آمریکا برای ایرانیان

دولت دونالد ترامپ در روزهای آخر قدرت خود قانون مناسبی برای ایرانیان تصویب کرد که طبق آن اتباع شماری از کشورهای آسیایی و آفریقایی از جمله ایران برای سفرهای گردشی و تجاری می بایست 15 هزار دلار اوراق قرضه به عنوان وثیقه در اختیار ایالات متحده قرار دهند.

این خبر از آن جهت خوشحال کننده خواهد بود که برندگان #لاتاری هم می توانند با استفاده از آن امور خود را با سرعت بیشتری پیش ببرند. این طرح به صورت آزمایشی از روز پنجشنبه 4 دی سال 1399 (24 دسامبر 2020) تا 3 تیر 1400 (24 ژوئن 2021) اجرا خواهد شد.

بازگشایی سفارت امریکا در ارمنستان

از ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، سفارت آمریکا در ارمنستان در ایمیلی به دانشجویانی که در ماه نوامبر وقت مصاحبه داشتند اعلام کرد که آیا تمایل به مراجعه به سفارت در ماه اکتبر را دارند یا خیر؟

با توجه به ایمیل فوق بنظر می‌رسد سفارت امریکا در ارمنستان از ماه اکتبر خدمات کنسولی را از سر بگیرد.

در روزهای اخیر سفارت آمریکا در ارمنستان کیس تعدادی از دانشجویان را کلیر کرده بود.

با توجه به وجود پروازهای مستقیم و با قیمت مناسب از ایران به مقصد ارمنستان به نسبت ترکیه، به نظر می‌رسد سفارت آمریکا در این کشور مقصد جذابی برای دانشجویان ایرانی باشد.

بهترین پاسپورت های جهان در دوران کرونا

 مرجع معتبر Passport Index اعلام کرده است که با آغاز گسترش بیماری کووید-19 در دنیا امکان سفر بدون ویزا برای بیشتر پاسپورت های دنیا کاهش چشمگیر پیدا کره است. برای نمونه پاسپورت امارات که پیش از شیوع کرونا رتبه نخست جهان را داشت اکنون در رتبه 15 قرار دارد.

10 نمونه زیر قوی ترین پاسپورتهای جهان در دوران کرونا شناخته شده اند:
اتریش، نیوزیلند، قبرس جنوبی، ایرلند، پرتغال، سوییس، بریتانیا، فنلاند و ژاپن

‼️ لازم به یادآوری است دریافت پاسپورت این کشورها سالها به طول می انجامد و از این میان تنها قبرس است که پاسپورت اتحادیه اروپا را از طریق برنامه خرید ملک و تنها پس از چند ماه اعطا می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ پاسپورت اروپایی عبارت مورد نظر را همراه با کلیدواژه ملکپور جستجو کنید. برای نمونه «پاسپورت قبرس ملک پور» یا «اخذ تابعیت اروپا ملک پور»

اخبار سفارت بلژیک

مرکز درخواست ویزای بلژیک به صورت محدود در تهران شروع به فعالیت کرده و درخواست ویزای دانشجویی و الحاق به خانواده را می پذیرد.

این مرکز در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 08:00 الی 14:00 به افرادی که از قبل از طریق سایت vfsglobal وقت گرفته اند، خدمات می دهد.

ممکن است دمای بدن متقاضیان زمان ورود کنترل شود و استفاده از ماسک و دستکش نیز توصیه می شود.

https://www.vfsglobal.com/belgium/iran

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کانال یا وب سایت موسسه MIE همراه باشید. همچنین می توانید عبارت مهاجرتی مورد نظر خود را به همراه کلیدواژه ملکپور در گوگل جست و جو بفرمائید.

تمدید بسته شدن مرزهای کانادا تا ماه آگوست

دانشجویان با ملیت آمریکایی می توانند به کانادا سفر کنند ولی باید بعد از ورود 14 روز در قرنطینه بمانند.

بسته بودن مرزهای کانادا نیز تا ماه آگوست تمدید شد.

صدور ویزای همراه در سوییس برای زوجینی که ازدواج رسمی نکرده اند

دولت سوییس اعلام کرده است به افرادی که با شهروندان این کشور دارای دوستی و رابطه عمیق بوده اند و برقراری محدودیتها در دوران کرونا مانع از دیدار زوج خود در سوییس شده باشد، پس از 3 آگوست بدون اینکه نیاز به ارائه سند ازدواج داشته باشند و یا ملزم باشند تا مراحل عادی و طولانی صدور ویزا را طی کنند می توانند تنها با اثبات رابطه عمیق عاطفی به راحتی وارد این کشور شوند و به دیدار زوج خود بروند.
پیش از این نروژ، دانمارک، جمهوری چک و هلند چنین مقرراتی را تصویب کرد و سوییس ششمین کشور است.

باز شدن مرزهای ترکیه برای ایرانیان

سازمان هواپیمایی ایران می‌گوید هنوز مشخص نیست پروزاهای ترکیه به ایران چه موقع دوباره برقرار می‌شوند.

رضا جعفرزاده، سخنگوی این سازمان به خبرگزاری ایرنا گفت: “مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیه صادر شده است اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.”
آقای جعفرزاده گفت شرکت هواپیمایی ترکیه درباره از سرگیری پروازهایش گزارشی به ایران ارائه نکرده است از این رو سازمان هواپیمایی نمی‌تواند نظر “دقیق و موثقی” در این باره بدهد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه حدود یک ماه پیش در دیدار با جواد ظریف، همتای ایرانی خود از برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای دو کشور از اول اوت خبر داده بود.
با اعلام خبر بازگشایی کامل مرزهای هوایی، فروش بلیت تهران-استانبول هم آغاز شد اما با شروع موج دوم کرونا در ایران این اتفاق نیفتاد.
وزارت‌خانه‌های حمل و نقل و بهداشت ترکیه از ۲۹ تیر، مرزها را مجددا به روی شهروندان ایرانی و افغانستانی بستند و پروازها را لغو کردند.

نروژ مرزهای خود را بسته نگه میدارد

نروژ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برداشتن محدودیت های ورود، حداقل برای 12 کشور تعیین شده را رد کرد. وزیر بهداشت نروژ بیان کرد که ارزیابی وضعیت بیماری واگیر برای گشودن مرزها به نظر دولت هر کشور بستگی دارد.
پیشتر شوای اتحادیه اروپا به اعضای خود پیشنهاد کرده بود که از 31 جولای مرزهای خود را بروی 12 ملیت بگشایند.
مردم این کشورها می توانند اکنون به برخی از کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند:
استرالیا، ژاپن، کانادا، مراکش، نیوزیلند، رواندا، کره جنوبی، تایلند، تونس، چین و اروگوئه

دریافت کپی مدرک زبان به جای اصل در برخی از اقامتهای کانادا

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است در برخی برنامه ها ارسال ارائه اصل مدرک آزمون زبان نیازی نیست و تنها کپی و اسکن کفایت می کند.

 این برنامه ها در برگیرنده: برنامه کار آتلانتیک، برنامه صنایع غذایی و کشاورزی، برنامه استان های شمالی و ویزای استارت آپ.

سفارت آلمان مجددا به صورت محدود به مراجعین نوبت می دهد.

به دلیل همه‌گیری کرونا و ضرورت در وضع محدودیت‌ برای مراجعین، ارائه‌ نوبت‌ در کنسولگری تنها به صورت محدود انجام می‌گیرد.

لطفاً توجه داشته باشید که در حال حاضر – بجز برای شهروندان آلمانی تبار و آن هم در شرایط اضطراری – امکان مراجعه حضوری بدون نوبت مقدور نمی‌باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کانال یا وب سایت موسسه MIE همراه باشید، همچنین شما می توانید عبارت مورد نظر را با کلید واژه ملکپور در گوگل جستجو بفرمایید.

بهترین پاسپورت های جهان در دوران کرونا

مرجع معتبر Passport Index اعلام کرده است که با آغاز گسترش بیماری کووید-19 در دنیا امکان سفر بدون ویزا برای بیشتر پاسپورت های دنیا کاهش چشمگیر پیدا کره است. برای نمونه پاسپورت امارات که پیش از شیوع کرونا رتبه نخست جهان را داشت اکنون در رتبه 15 قرار دارد.

 10 نمونه زیر قوی ترین پاسپورتهای جهان در دوران کرونا شناخته شده اند:
اتریش، نیوزیلند، قبرس جنوبی، ایرلند، پرتغال، سوییس، بریتانیا، فنلاند و ژاپن

‼️ لازم به یادآوری است دریافت پاسپورت این کشورها سالها به طول می انجامد و از این میان تنها قبرس است که پاسپورت اتحادیه اروپا را از طریق برنامه خرید ملک و تنها پس از چند ماه اعطا می کند.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ پاسپورت اروپایی عبارت مورد نظر را همراه با کلیدواژه ملکپور جستجو کنید. برای نمونه «پاسپورت قبرس ملک پور» یا «اخذ تابعیت اروپا ملک پور»

کاهش سخت گیری در ارائه تمکن مالی برای دانشجویان بین المللی در هلند

دانشجویان بین المللی (از خارج از اتحادیه اروپا) باید سالانه از طریق دانشگاه یا کالج خود در هلند اعلام کنند که از حداقل درآمد کافی برای یک سال دیگر برخوردار هستند (ماهانه 897.56 یورو). اگر دانشجویی شرط مربوط به درآمد را احراز نکند، مؤسسه آموزشی مربوطه می بایست این موضوع را به IND گزارش دهد. سپس IND ممکن است تصمیم بگیرد که مجوز اقامت دانشجو را باطل کند.
کاهش سخت گیری های بر شرط درآمد فقط برای دانشجویان فعلی اعمال می شود که در سال تحصیلی 2019-2020 مجوز اقامت عادی برای تحصیل در هلند را دارا هستند. موسسه آموزشی باید در فرم اطلاع رسانی به IND اعلام کند که دانشجو به دلیل بحران کرونا ویروس، قادر به احراز شرط درآمد نیست. در این صورت مجوز اقامت دانشجو برای سال تحصیلی 2020-2021 از این لحاظ در معرض خطر ابطال قرار نخواهد گرفت. اگر دانشجویی درخواست مددیاری اجتماعی کند، IND همچنان می تواند موضوع مربوط به لغو اقامت وی را بررسی کند.

قوانین جدید مصوب پارلمان درباره ویزاهای سرمایه‌گذاری و خودحمایتی یونان

با انتشار در روزنامه رسمی، در تاریخ 12 مه 2020، اصلاحات قانون مهاجرت 2014 در یونان، با رأی پارلمان این کشور به اصلاحات جدید، منتشر گردید.

1- تغییرات در برنامه خودحمایتی (FIP)
غیبت از یونان تا 6 ماه برای کسانی که اقامت خودحمایتی دارند، مجاز شناخته می‌شود و مشکلی در تمدید ویزایشان نخواهند داشت. در نتیجه، حداقل 6 ماه حضور در یونان طبق اعلام صریح قانون، الزامی است.

2- سرمایه گذاری در املاک (گلدن ویزای یونان)
فرزندان اشخاصی که با سرمایه‌گذاری، گلدن ویزای یونان را گرفته اند، در صورتی که به سن 21 سال برسند، می‌توانند شخصاً درخواست تمدید اقامت را برای 3 سال یعنی تا سن 24 سالگی، بدهند.

3- سرمایه‌گذاران
سرمایه‌گذارانی که در اقتصاد یونان اثر مثبت گذاشته اند و کسانی که سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار کرده یا سپرده بانکی در یونان گذاشته اند، الزام به حضور در یونان برای تمدید اقامت خود ندارند.
این دسته‌بندی، مربوط به انواع سرمایه‌گذاری با اخذ اقامت دائم در یونان (مانند سرمایه‌گذاری 400 هزار یورویی در اوراق بهادار یا در شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات یا در اوراق قرضه دولتی یا در شرکت‌های تجاری یا سپرده در موسسات مالی) است.

4- طرح جدید برای اعطای ویزای درمانی و مراقبتی در یونان
بر این اساس، اشخاصی که نیاز به مراقبت و پرستاری یا خدمات درمانی دارند (اعم از بزرگسال یا کودک) می‌توانند درخواست اقامت بدهند. همچنین، با این ویزا، شخص می‌تواند برای همسر یا والدینش (در صورتی که کودک است) ویزای همراه بگیرد. این ویزا یک سال و قابل تمدید تا 4 سال است و حق کار ندارد.
https://www.vassiliades.gr/news/legal-update-amendments-in-the-legislation-for-greek-residence-permits/

کـاهش قیمت ارز

🔻بنابر آخرین اخبار، نرخ ارز در صرافی‌های مجاز و بانک ها در معاملات امروز، 1 مرداد، کاهش یافته است.
🔹دلار و یورو امروز شاهد کاهش صد تومانی قیمت ها بودند؛ نرخ فروش دلار امروز ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است و بسیاری از کاهش قیمت در هفته آتی صحبت می کنند.
🔹هفته پیش قیمت ارز صعودی بود که در این هفته حالت کاهشی پیدا کرد البته قیمت ماه قبل تا قیمت های کنونی همچنان بسیار متفاوت می باشد.
🔹بنابر اعلام بانک مرکزی دو روز پیش حدود ۳۴۲ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد؛ بخش عمده‌ای از عرضه دیروز به درهم اختصاص داشت.
🔹این نهاد گفته نزدیک به نیم میلیارد درهم با قیمت ۴۸۰۰ تومان عرضه شده است.
🔹حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز در جلسه هیئت دولت گفته “بانک مرکزی در حال تلاش برای متعادل سازی قیمت ارز است” و از کمک سه کشور به ایران در زمینه تعادل بخشیدن به نرخ ارز در بازار داد.
✅موسسه ملک پور بعضی همکاران و صرافان رسمی را از این پس به عنوان همکار رسمی برای عرضه ارز معرفی می نماید.

وضعیت ویزاهای دانشجویی به تفکیک کشورها

🔹 استرالیا
مرزهای استرالیا تا اطلاع ثانوی بسته و حتی اگر دانشجوی استرالیا هم باشید نمی‌توانید خارج شوید (چون امکان ورود مجدد وجود ندارد) اما در عین حال، مراحل درخواست ویزا (به صورت آنلاین) در جریان است تا زمانی که اوضاع به حالت عادی برگردد.

🔹 آلمان
بخش روادید ملی (که شامل ویزای دانشجویی هم می‌شود) باز شده اما فقط محدود به افراد با شرایط خاص که معاف از محدودیت‌های ورود به آلمان هستند و کسانی که اقامت دانشجویی دارند وقت ملاقات داده می‌شود. برای گرفتن وقت می‌توانید از سیستم تعیین وقت سفارت اقدام کنید اما مشخص نیست که وقت ملاقات چه زمانی خواهد بود.

🔹 فرانسه
صدور ویزا در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعدازظهر انجام می‌شود.

🔹 ایتالیا
تا اطلاع ثانوی نمی‌توانید وقت سفارت بگیرید.

🔹 آمریکا
ویزای دانشجویی صادر می‌شود اما وقت‌های سفارت‌ها در کشورهای همسایه فعلاً در مرحله کنسلی یا پر بودن است، تنها امارات برای دسامبر وقت می دهد.

🔹 کانادا
فرایند اخذ ویزا را می‌توانید به صورت آنلاین انجام بدهید. ویزاهای دانشجویی به صورت دو مرحله ای صادر می شود که برای شروع ترم آنلاین نیاز به انجام بیومتریک نیست. همچنین اگر در ده سال اخیر انگشت‌نگاری را انجام دادید دیگر نیازی به انجام مجدد آن نیست.

🔹 انگلیس
مراکز صدور ویزا در ترکیه و امارات باز شده‌ است. مرکز وی اف اس در ایران از تاریخ ۲۶ جولای۲۰۲۰ (یکشنبه ۵ مرداد۱۳۹۹) شروع به کار می‌ کند. دانشگاه‌ها مدرک CAS را سریع‌تر آماده می‌کنند تا فرآیند مراجعه به سفارت برای ویزا راحت‌تر صورت گیرد.

بازگشایی سفارت پرتغال در تهران

پس از تعلیق بررسی درخواست های ویزا به مدت حدود 120 روز سفارت پرتغال در ایران اعلام کرد از تاریخ 15 ژوئیه (26 تیرماه) به صورت جزئی بررسی های مربوط به اخذ انواع ویزا از سر گرفته خواهد شد.
بعد از تاریخ مشخص شده سفارت پرتغال تنها خدمات زیر را ارائه می دهد:
🔹 ویزای اقامت موقت و ویزای تحصیلی
🔹 الحاق به خانواده
🔹 ویزاهای موقت برای اهداف تحقیقاتی و یا فعالیت های تدریس و یا حرفه های ماهر
🔹 ویزاهای موقت برای انتقال کارکنان در شرکت ها یا ویزاهای استارت آپ و ویزاهای فعالیت های مستقل
🔹 ویزاهای درمانی

https://www.teerao.embaixadaportugal.mne.pt/fa/the-embassy/news/ویزای-ملی-بازگشایی-جزئی-در-15-ژوئیه-26-تیر-ماه

بازگشایی بخش هایی از کنسولگری و بخش ویزای سفارت آلمان در تهران

❗️❗️اطلاعیه ❗️❗️
بازگشایی بخش هایی از کنسولگری و بخش ویزای سفارت آلمان در تهران
طبق اطلاعیه سفارت آلمان:

⭕️ از 15 تیرماه با توجه به تحولات مربوط به ویروس کرونا بخش هایی از کنسولگری و بخش ویزا مجدداً باز خواهند شد. البته روند اعطای ویزا شینگن تا اطلاع ثانوی متوقف باقی خواهد ماند. پذیرش درخواست برای متقاضیان کار، تحصیل، الحاق خانواده و … از سر گرفته خواهد شد.

https://teheran.diplo.de/ir-fa/service/-/2361230

شروع بررسی در خواست های آنلاین ویزا های کانادا

✔️ از اول ماه جولای، کانادا تمامی درخواست های ویزا به منظور توریستی، ترانزیت ویزاهای الکترونیکی و همچنین درخواست های اقامت تحصیلی، کاری و اقامت های دائمی را که به صورت آنلاین درخواست داده اند، دوباره شروع می کند.

✔️ در خواست های کتبی در حال حاضر بررسی نمی شوند.

✔️ توجه داشته باشید که با توجه به محدودیت های سفر در حال حاضر امکان سفر به کانادا برای همه افراد فراهم نیست.

مرکز درخواست ویزای کانادا در استانبول و آنکارا بازگشایی می شود

مرکز درخواست ویزای کانادا در استانبول و آنکارا برای روز چهارشنبه 18 تیرماه 1399 (8 جولای 2020) به منظور رسیدگی به پرونده متقاضیان بازگشایی خواهد شد.

✔️ این بازگشایی در برگیرنده ارائه خدمات محدود است. زمان عرضه دوباره خدمات کامل اعلام خواهد شد. این بازگشایی برای جمع آوری مدارک انگشت نگاری (مدارک بیومتریک) است.

✔️ پاسخ مرکز درخواست روادید به متقاضیان از راه ارسال پاکت نامه توسط پیک ویژه اداره به درخواست دهندگان خواهد بود. امکان دریافت نامه نتیجه بصورت حضوری در مرکز تا اطلاع ثانوی موجود نیست.

✔️ درخواست روادید برای اقامت دائم نیز تا اطلاع ثانوی بصورت غیر حضوری انجام می شود. پاسخ این درخواست ها نیز از راه ارسال پستی یا با پیک ویژه اداره به متقاضیان ابلاغ خواهد شد. ارسال پاسپورت و مدارک هویتی دیگر بر اساس رسید نامه درخواست گذرنامه اداره مهاجرت کانادا تا اطلاع بعدی بصورت حضوری ممکن نیست و تنها از راه ارسال پستی انجام می گیرد.

🕐 تاریخ و ساعت بازگشایی به ترتیب زیر است:

چهارشنبه تا جمعه ساعت 8 صبح تا 16 و 45 دقیقه (تنها 2 روز کاری)

✔️ به دلیل شیوع ویروس کرونا مرکز درخواست ویزای کانادا در ترکیه مقررات بیشتری را برای حفظ تندرستی درخواست دهندگان تدوین خواهد کرد.

توقف مهاجرت به آمریکا در سال 2020 با دستور رئیس جمهور این کشور

دانالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی برنامه های مهاجرتی برای ادامه سال 2020 را متوقف کرد.

✔️ اجرای این فرمان از 4 تیر ماه آغاز شده است و تا 11 دی ماه 1399 ادامه دارد.

✔️ دلیل اصلی صدور این فرمان جلوگیری بیشتر از ورود افراد مبتلا به کرونا به قلمرو ایالات متحده آمریکاست.
✔️ بر خلاف ایالات متحده کانادا هنوز چنین محدودیتی را وضع نکرده است و جذب انبوه مهاجران از راه های قانونی را با استدلال ادامه اشتغال زایی در کانادا ادامه می دهد.
✔️ بر اساس این فرمان اجرایی، صدور تمامی ویزاها از جمله ویزای کاری متوقف می شود.
✔️ از دیگر اثرات این فرمان اجرایی جلوگیری از ورود اشخاصی است که برنده ویزای Diversity شده اند که به لاتاری آمریکا مشهور است.
✔️ پس از ممنوعیت مهاجرت در ایالات متحده، وزیر مهاجرت کانادا، آقای مندیچینو می گوید: “به کانادا بیایید”.

✔️ در مصاحبه تلویزیونی جدید، وزیر مندچینو گفت که کانادا با وجود همه گیری ویروس کرونا همچنان برای مهاجران باز است.

https://www.cicnews.com/2020/06/trump-freezes-immigration-for-rest-of-2020-0614817.html#gs.8yoon6

https://www.nature.com/articles/d41586-020-01885-6

بازگشایی دفتر ویزای کانادا در امارات

🔸 مژده به هموطنان متقاضی انگشت نگاری کانادا

 به اطلاع هموطنان گرامی می رساند بر اساس اخبار واصله، دفتر ویزای کانادا در امارات بازگشایی شده و در حال حاضر امکان اخذ وقت انگشت نگاری برای متقاضیان وجود دارد.

🍀 در صورت وصول خبرهای تکمیلی و معتبر موضوع اطلاع رسانی می گردد.

🔸 با توجه به اینکه سایت وقت دهی سفارت باز شده است این احتمال دارد که با هجوم افراد به سایت برای دریافت وقت تا چند روز آینده دوباره سایت بسته شود و تا مدتی امکان دریافت وقت سفارت مقدور نباشد‌‌.

مشاوره رایگان