مهاجرت به اروپا 2024

چگونه به اروپا مهاجرت کنیم

مهاجرت به اروپا می تواند از روش های مختلفی مانند مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی صورت بگیرد. انتخاب بهترین راه مهاجرت بسته به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد. برای برخی خرید ملک در اسپانیان و یونان و برای برخی دیگر کار در انگلستان و اتریش می تواند بهترین روش باشد.

تحصیل در آلمان و اتریش بهترین راه برای جوانانی با سرمایه کمتر و سن مناسب است. در صورتی که افراد سرمایه کافی داشته باشند و قصد کار یا سرمایه گذاری نداشته باشند بهترین راه می تواند مسیر خودحمایتی باشد.

مسیرهای متنوع بسیاری سر راه افرادی قرار دارد که قصد مهاجرت به اروپا را دارند. موسسه MIE این امکان را برای تمامی متقاضیان کار چه افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و متخصص و چه افراد خواهان کارهای سطح پایین تر ن امکان کاریابی در اروپا را فراهم نموده است. با موسسه MIE تماس بگیرید و مشاوره اولیه خود را رایگان دریافت کنید.

 

شما باید با توجه به شرایط خود باید بهترین مسیر را انتخاب کنید و شناخت مسیرهای مهاجرتی می تواند اولین گام برای انتخاب بهترین روش باشد. اما به طور کلی می توان گفت دریافت ویزای های کاری ، تحصیلی  و همچنین روش های مبتنی بر سرمایه گلدن ویزا و خود حمایتی از بهترین روش ها می باشد.

مهاجرت از طریق کار به اروپا را می توان یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت دانست برای اخذ ویزای کاری ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما در کشور مقصد داشته باشید، اما کشور هایی مانند آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار نیز ارائه میدهند.

ویژگی های برجسته اروپا برای مهاجرت

کیفیت بالای زندگی، اقتصادی قوی، فرهنگ غنی و آموزش عالی در اروپا از ویژگی های مهم آن است در ادامه با انواع مسیر های مهاجرت به اروپا آشنا شوید .


خدمات موسسه MIE در زمینه مهاجرت به اروپا

موسسه MIE  با 20 سال تجربه در این زمینه و  از طریق وکلای رسمی در سراسر اروپا می تواند شما را در امر مهاجرت به اروپا یاری کند.

شرایط مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا با توجه انتخاب کشور مقصد می تواند شرایط متفاوتی داشته اما به طور کلی اثبات تمکن مالی و دانش زبانی از شرایط اصلی هر کشوری می باشد.

مهاجرت آسان به اروپا

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

ویدئو و پادکست موسسه MIE درباره بهترین روش های مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت

default
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرایط مهاجرت به اروپا

شرایط برای مهاجرت به اروپا به روش و کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید بستگی دارد. اما به طور کلی برای مهاجرت به اروپا می توان این نکته را گفت که یادگیری زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 و یا زبان کشور مقصد و داشتن تمکن مالی برای هزینه های زندگی و.. در کشور مقصد از مهم ترین شرایطی که در همه روش ها الزامی است.

مواردی که باید برای مهاجرت به اروپا در نظر داشته باشید:

  • فرآیند مهاجرت می تواند پیچیده و زمان بر باشد
  • هزینه های مهاجرت می تواند زیاد باشد
  • یادگیری یک زبان اروپایی می تواند به شما در یافتن شغل، ادغام در جامعه و تجربه بهتر زندگی در اروپا کمک کند.

ویدئو و پادکست موسسه MIE درباره بهترین روش های مهاجرت

default
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مهاجرت به برخی از بهترین کشور های اروپایی در لینک های زیر برای شما عزیزان شرح داده شده است:

روش های مهاجرت به اروپا

روش های مختلفی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد که این روش ها با توجه به کشور مقصد شرایط متفاوتی دارد. برخی روش ها ممکن است سریع تر و راحت تر باشد برخی دیگر کم هزینه تر همچین باید در نطر داشت که کدام روش ها منجر به اخذ اقامت میشود در ادامه 6 راه اصلی مهاجرت به اروپا برای شما شرح داده شده است:

مهاجرت کاری به اروپا



تحصیل در اروپا



سرمایه گذاری در اروپا



ازدواج در اروپا



تولد در اروپا



پناهندگی در اروپا



مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت از طریق کار از نظر بعضی افراد بهترین راه و مهاجرت آسان به اروپا تلقی می شود. برای مهاجرت کاری به کشورهای اتحادیه اروپا باید کشور هایی را مد نظر قرار داد که نرخ بیکاری کمتری دارند. در خصوص مهاجرت کاری به اروپا اطلاع از بازار های کاری و نرخ بیکاری و همینطور مشاغل مورد نیاز آن کشور در راه انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت بسیار حائز اهمیت است.

به طور کلی مهاجرت کاری به اروپا به دو حالت صورت می گیرد:

  • پیشنهاد شغلی ( job offer )

    افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای شاغل شدن در کشور های اتحادیه اروپا باید یک پیشنهاد شغلی یا ( job offer ) از سوی کار فرما یا شرکتی معتبر داشته باشند.

    روند کلی مهاجرت کاری به اروپا به این صورت است که شرکت یا موسسه یا کار فرمایی که نیاز به نیروی کار داشته باشد ابتدا باید نیاز خود را به نیروی کار در کشور خود به مدت سه ماه آگهی کند، در صورت نبود نیروی بومی مورد نظر، این بار به مدت سه ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا باید نیاز خود را به نیروی کار با آگهی جذب و استخدام در معرض عموم قرار دهد و آنگاه کارفرما در صورت عدم وجود نیروی مورد نظر در کل اتحادیه اروپا، می تواند برای افراد خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه صادر کند.

  • ویزای جست و جوی کار ( job seeker )

    این قسم ویزا در کشور هایی مانند اتریش ، آلمان ، برای متقاضیان خارج از اروپا صادر می شود. اخذ این ویزا به منزله این است که متقاضی می تواند بدون نیاز به اخذ Job Offer با مهاجرت کاری به آلمان یا اتریش ورود کند تا بتواند به جستجوی کار مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص خود بپردازد.

    افرادی که میخواهند از طریق ویزای جست و جوی کار ، مهاجرت آسان به اروپا داشته باشند، باید 4 شرط اصلی را رعایت کنند. این شروط عبارت است از:

    • داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل لیسانس
    • داشتن سابقه ی کار مرتبط با رشته حداقل 3 سال ( بدون اجبار به ارائه سابقه کار همراه بیمه)
    • ارائه ی مدرک زبان زبان آلمانی در حد B1 و یا IELTS با نمره ی 6 ( برای کشور اتریش)
    • سن مناسب ( بازه ی سنی 24 سال تا 40 سال )

    با داشتن این شرایط میتوان برای ویزا های جست و جوی کار در آلمان و یا اتریش درخواست داد ( البته ویزای جستجوی کار اتریش امتیازی است و شما می بایست برای اخذ آن امتیازات لازم را اخذ نمایید ) . این ویزا ها صرفا برای ورود یک نفر صادر می شود و فرد پس از ورود به خاک اتریش یا آلمان در صورت پیدا کردن کار مرتبط با رشته و منعقد کردن قرار داد کاری، می تواند ویزای الحاق خانواده برای همسر و فرزندان تا 18 سال خود را به اداره مهاجرت ارائه دهد.

نمودار زیر نشان دهنده نرخ بیکاری کشور های اروپایی در سال گذشته می باشد:

نرخ بیکاری در کشور بلژیک:

نمودار نرخ بیکاری در بلژیک - موسسه MIE

نرخ بیکاری در کشور فنلاند:

نمودار نرخ بیکاری در فنلاند

نرخ بیکاری در کشور آلمان:نمودار نرخ بیکاری در آلمان

برای اخذ اقامت دائم در کشور های اروپایی، شخص باید به مدت حداقل 5 سال در یکی از کشور های اروپا مشغول به کار باشد و بیمه و مالیات پرداخت کند، اقامت دائم دریافت می کند و پس از گذشت 2 الی 3 سال از اقامت دائم می تواند برای دریافت تابعیت و اخذ پاسپورت اقدام کند.

یکی دیگر از روش های مهاجرت آسان به اروپا و اقامت در کشور های اروپایی، اخذ بلوکارت (BLUE CARD) یا کارت آبی می باشد. این کارت به فرد اجازه می دهد که در اتحادیه اروپا بدون محدودیت مشغول به کار باشد. افرادی که دارای مدرک دانشگاهی و تخصص های لازم باشند درصورت داشتن پیشنهاد شغلی از کشور های اروپایی و داشتن حقوق ماهیانه 4447 یورو درماه، مجاز به اخذ بلو کارت هستند. دارندگان بلو کارت می توانند در تمام کشور های اتحادیه اروپا مشغول به کار باشند و پس از 3 الی 4 سال می توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند.

مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

تحصیل، یکی دیگر از راه های مهاجرت آسان به اروپا است. اما نکته ی مهم در مورد مهاجرت تحصیلی آن است که این روش تحصیلی به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم و یا تابعیت و اخذ پاسپورت نخواهد شد اما تحصیل کردن در کشور های اروپایی می تواند زمینه ساز ورود به بازار کار و اخذ اقامت کاری شود و همانطور که ذکر شد با کار در کشور های اروپایی میتوان به اقامت دائم دست یافت.

تحصیل در دانشگاه های کشور های اروپایی و بهره بردن از سطح علمی بالای این دانشگاه ها و همچنین امکانات این دانشگاه ها، می تواند سکوی جهش برا متقاضیان اقامت در اروپا قرار گیرد. عموما برای اکثر دانشجویان هزینه های زندگی و همینطور هزینه های تحصیل در کشور های اروپایی مسئله مهمی به شمار می رود اما کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش، نروژ، آلمان، تحصیلات دانشگاهی رایگان را به دانشجویان ارائه می دهند. دانشجویان خارجی اغلب کشورهای اروپایی در حین تحصیل اجازه کار دارند و بعد از تحصیل هم به صرف پایین بودن نرخ بیکاری به راحتی وارد بازار کار می شوند.

شما می توانید برای بررسی شرایط تحصیل در هر یک از کشور ها به طور تخصصی و جداگانه ، به قسمت قوانین کشورها در همین سایت مراجعه نمایید و یا برای دریافت مشاوره بهتر و بررسی شرایط ادامه تحصیل شما با مشاوران ما تماس بگیرید. اما به طور کلی مواردی را که پایه و اساس تحصیلات عالیه است بررسی می نماییم.

کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی:

در هر مقطع، رشته، دانشگاه و کشوری هر فرد نیاز دارد که شرایطی را برای قبول شدن در آن دانشگاه داشته باشد.

بطور متوسط شرایط پذیرش تحصیلی از سوی مراکز دانشگاهی اروپایی به صورت ذیل می باشد:

داشتن مدرک دانشگاهی یا آکادمیک مرتبط برای راه یافتن به درجه ای بالاتر.

پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار

گواهی عدم سوپیشینه و گواهی سلامت پزشکی

پذیرش یا دعوت نامه رسمی و معتبر از سوی دانشگاه مربوطه

فراهم کردن مدرک تمکن مالی متناسب با دانشگاه و کشور مقصد.

شرایطی که در بالا ذکر کردیم ، صرفاً جهت پذیرش تحصیلی است و ویزای تحصیلی روند متفاوتی نسبت به پذیرش تحصیلی دارد ، اما به طور یقین میتوان گفت پروسه ی گرفتن پذیرش تحصیلی تاثیر قابل توجهی برای اخذ ویزا دارد.

در اکثر کشور های اروپایی، افرادی که مشغول به تحصیل باشند، پس از اتمام تحصیلشان می توانند از 6 ماه الی 1 سال در آن کشور حضور داشته باشند و کار مرتبط با رشته خود را بیابند. در فهرست زیر مراحل اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در اروپا را برای شما به صورت مختصر آورده ایم:

تهیه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شد

ارائه مدارکی مانند، انگیزه نامه (SOP)، توصیه نامه، مدرک زبان IELTS با نمره خواسته شده از سوی دانشگاه

پرداخت شهریه ی دانشگاه و ارائه ی پرینت واریز شهریه

سابمیت کردن مدارک مورد نظر به وب سایت اصلی دانشگاه

پرینت نامه ی تاییدیه و قبولی پذیرش از سوی دانشگاه

ارائه مدارک خواسته شده به سفارت مانند: پاسپورت و مدارک هویتی، پرینت حساب برای داشتن تمکن مالی مورد نیاز، بیمه مسافرتی، نامه عدم سوء پیشینه و…

در جدول زیر بهترین دانشگاه های حال حاضر در اروپا همراه با رنکینگ جهانی آنها را برای شما آورده ایم:

رنکینگ در اروپا رنکینگ جهانی نام دانشگاه کشور اروپایی
1 1 University of Oxford بریتانیا
2 3 University of Cambridge بریتانیا
3 10 Imperial College London بریتانیا
4 13 ETH Zurich سوئیس
5 15 UCL بریتانیا
6 27 London School of Economics and Political Science بریتانیا
7 30 University of Edinburgh بریتانیا
8 32 LMU Munich آلمان
9 36 King’s College London بریتانیا
10 38 École Polytechnique Fédérale de Lausanne سوئیس
11 41 Karolinska Institute سوئد
12 43 Technical University of Munich آلمان
13 44 Heidelberg University آلمان
14 45 KU Leuven بلژیک
14 45 Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris فرانسه
16 55 University of Manchester بریتانیا
17 59 Wageningen University & Research هلند
18 62 University of Amsterdam هلند
19 67 Delft University of Technology هلند
19 67 Leiden University هلند
21 69 Erasmus University Rotterdam هلند

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت آسان به اروپا و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اروپا از چند روش امکان پذیر است که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم:

مهاجرت به اروپا از طریق خود حمایتی (تمکن مالی)

اغلب برای افرادی که سن بالاتری دارند و از سرمایه نسبتا خوبی برخوردار هستند، بهترین راه برای مهاجرت به اروپا اقدام از طریق روش های خود حمایتی یا تمکن مالی می باشد.

این روش سرمایه گذاری یا بهتر است به آن شبه سرمایه گذاری گفته شود، مزایای بسیاری مانند عدم انتقال پول های کلان به خارج از کشور را دارد.

این روش به نوعی است که شخص باید در کشور خودش تمکن مالی خوب و مناسب و داشتن وجه در حسابش را نشان دهد تا از این راه بتواند اقامت اروپا از طریق خود حمایتی را اخذ کند.

نکته ای که در این برنامه اقامتی برای متقاضیان وجود دارد، عدم داشتن مجوز و مشغول شدن به کار برای دیگران و دریافت حقوق است و رعایت شرط حضور در خاک آن کشور که اشخاصی که اقامت دارند باید 6 ماه در خاک آن کشور حضورداشته باشند.

البته در بعضی از کشور ها مانند فرانسه، شرط حضور ملاک نیست و شخص میتواند اقامت فرانسه را بدون شرط حضور داشته باشد.

همچنین در برنامه خود حمایتی پرتغال نیز امکان کار برای کارفرمایان پرتغالی برای شخص متقاضی وجود دارد. خود حمایتی در کشور هایی مانند فرانسه، یونان، اسپانیا، اتریش و سوئیس انجام می شود که به جز اقامت تمکن مالی سوئیس که شرایط خاصی دارد، اتریش از بقیه کشورها شرایط بهتری دارد. در این روش می توان برای همسر و فرزندان تا 18 سال نیز میتوان اقامت اروپا را اخذ کرد.

در مقاله ای با عنوان « اقامت اروپا از طریق تمکن مالی » می توانید اطلاعاتی جامع در خصوص تمام کشورهای اروپایی که برنامه خود حمایتی یا تمکن مالی را ارائه می نمایند دریافت نمایید.

مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک

مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک یکی از مسیرهای مورد توجه برای کسانی است که به دنبال اقامت در این قاره هستند. این روش امکان می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری در ملک در یک کشور اروپایی، اقامت و حتی تابعیت اروپایی را اخذ کنید.

در اینجا به تفصیل به مزایا و مراحل مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک می‌پردازیم:

  • انتخاب کشور مقصد

    اولین گام در مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک، انتخاب کشور مقصد است. اروپا دارای کشورهای مختلفی با قوانین و مزایای متفاوت است. برای مثال، پرتغال، یونان و اسپانیا دیگر مقاصد محبوب برای مهاجرت از طریق خرید ملک هستند.

  • انتخاب ملک مناسب

    بعد از انتخاب کشور مقصد، شما باید ملکی را که می‌خواهید بخرید انتخاب کنید. این ملک می‌تواند آپارتمان، ویلا یا خانه‌ای باشد که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد.

  • انجام معامله و ترتیبات حقوقی

    پس از انتخاب ملک، باید مراحل معامله را طی کنید. که شامل امضاء توافقنامه خرید و انجام ترتیبات حقوقی نظیر بررسی معامله و تایید مالکیت ملک می‌شود.

  • درخواست ویزای اقامت

    : پس از ارائه تصاویر مالکیت ملک و مدارک مورد نیاز دیگر، شما می‌توانید ویزای اقامت در کشور مقصد را درخواست کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در اروپا اقامت داشته و از مزایای اقامت در این کشور بهره‌مند شوید.

  • دریافت تابعیت اروپایی

    خرید ملک می‌تواند گام اول در مسیر رسیدن به تابعیت اروپایی شما باشد. پس از مدت زمان معین و شرایط مشخص، می‌توانید به تابعیت اروپایی در آن کشور درخواست دهید.

خرید ملک یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود. در حالت کلی در بیشتر کشور ها به صرف خرید ملک، به شخص اقامتی نمی دهند. اما بعضی کشور ها مانند پرتغال، اسپانیا، یونان و قبرس جنوبی، با خرید ملک به خریدار و خانواده وی اقامت می دهد.

  • خرید ملک در اسپانیا

    خرید ملک در اسپانیا به ارزش حداقل 500 هزار یورو منجر به اخذ گلدن ویزا می شود و شخص می تواند اقامت خود و همراهان مانند همسر و فرزند تا 30سال خود را دریافت کند. شما حتی می توانید برای خرید ملک در اسپانیا وام نیز دریافت کنید که در تمام این مسیر موسسه MIE شما را نیز همراهی می کند. با دریافت گلدن ویزای اسپانیا بدون نیاز به شرط حضور میتوانید 5 ساله اقامت دائم خود و 10 ساله تابعیت این کشور را دریافت کنید.

  • خرید ملک در یونان

    برنامه خرید ملک در یونان نیز به این گونه است با خرید ملکی به ارزش حداقل 250.000 یورو برای خود و همراهان شامل همسر، فرزند تا 21 سال، پدر و مادر شخص اصلی و پدر و مادر همسر نیز در این روش اقامت میگیرند. این اقامت شرط حضور ندارد و فرد می تواند تا 5 سال ملک را نگه دارد و پس از 5 سال ملک را بفروشد. در این مدت نیز می تواند ملک را اجاره دهد و ماهیانه در آمد داشته باشد.

  • خرید ملک در قبرس جنوبی

    بر اساس برنامه خرید املاک و مستغلات در قبرس جنوبی نیز این کشور برای افرادی که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و مستغلات انجام دهند پاسپورت این کشور را صادر می کند. مبلغ سرمایه گذاری در این کشور 2 میلیون یورو می باشد که میتوان در ملک و مستغلات سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری می تواند در کمتر از 6 ماه منجر به اخذ پاسپورت قبرس شود.

  • خرید ملک در پرتغال

    با خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو در پرتغال می توانید گلدن ویزای این کشور را دریافت کنید اما اخیرا بخاطر سیاست های جدید کشور پرتغال اخذ این ویزا دشوار شده است و تقریبا غیرممکن پس بهتر است از طریق کشورهای بالا برای خرید ملک در اروپا اقدام کنید.

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

افرادی که میخواهند برای اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی اقدام کنند، باید پشتوانه ی مالی خوب و تمکن مالی مورد نیاز را داشته باشند.

ثبت شرکت و راه اندازی یک بیزنس در کشور های اروپایی گزینه مناسبی برای اخذ اقامت اروپا به حساب می آید اما نکات مهمی دارد که به آنها می پردازیم.

دراین روش ارائه یک برنامه تجاری (business plan) الزامی است. این برنامه تجاری باید به تایید دولت و اتاق بازرگانی آن کشور برسد. Business plan باید طرحی نو آورانه و جذاب باشد که دارای خلاقیت نیز باشد و در اقتصاد کشور مورد نظر تاثیر مثبت بگذارد. برای ثبت شرکت باید تعدادی از افراد بومی آن کشور نیز استخدام شوند و حقوق و مزایا مانند بیمه و مالیات آنها نیز پرداخته شود.

مهاجرت آسان به اروپا از طریق خرید فرنچایز ( رستوران های زنجیره ای)

یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای مهاجرت آسانتر به اروپا مورد استفاده قرار مگیرد، خرید فرنچایز رستوران‌های زنجیره ای معتبر است.

خرید فرنچایز رستوران‌های زنجیره ای به مهاجران امکان می‌دهد تا با استفاده از نام تجاری و سیستم کسب و کار موجود، رستوران خود را باز کنند و در کشورهای اروپایی فعالیت کنند. این روش، علاوه بر این که به مهاجران امکان می‌دهد تا به صورت قانونی در اروپا زندگی کنند، فرصتی برای کسب درآمد و ساخت یک کسب و کار پایدار نیز فراهم می‌کند.

سرمایه گذاری در خرید فروشگاه های زنجیره ی و رستوران ها و فست فود ها مانند KFC، Subway، برگرکینگ، مک دونالد و… نیز می تواند راهی مناسب جهت سرمایه گذاری در اروپا محسوب شود.

حداقل مبلغی که برای سرمایه گذاری در مک دونالد برای راه اندازی یک شعبه از این فروشگاه نیاز است 900 هزار یورو می باشد و خرید و راه اندازی یک شعبه از برند SUBWAY از 70 الی 100 هزار یورو هزینه دارد.

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج در کشور های اروپایی عموما شبیه به هم است اما قوانین اعطای تابعیت از راه ازدواج با اشخاص خارجی در هر کشور باید بررسی شود.

در اروپا تفاوتی بین زن و مرد نیست و ازدواج با تبعه یکی از کشور های اروپا منجر به اقامت فرد خارجی خواهد شد. برای اخذ اقامت از طریق ازدواج باید صوری نبودن این ازدواج از طریق ارائه مدارک و مستندات مشخص شود. به عنوان مثال طرفین میتوانند نشان دهند که با هم زندگی میکنند و به هم علاقه دارند.

با تایید ازدواج شخص با تبعه کشور های اروپایی، فرد اقامت دریافت می کند و پس از 3 الی 4 سال زندگی با آن شخص، میتواند برای اقامت دائم و اخذ پاسپورت اروپایی اقدام کند.

مزایای ازدواج برای مهاجران عبارتند از:

حق اقامت بلند مدت

با ازدواج با یک شهروند اروپایی، شما می‌توانید حق اقامت بلند مدت در اروپا را کسب کنید. این به معنی دسترسی به سرویس‌های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در اروپا است.

حق کار

با حق اقامت بلند مدت، شما می‌توانید به صورت قانونی در اروپا کار کنید. این به شما فرصتی برای کسب درآمد و بهبود شرایط مالی می‌دهد.

حقوق و تسهیلات

با ازدواج با یک شهروند اروپایی، شما می‌توانید از حقوق و تسهیلات ارائه شده به شهروندان اروپایی بهره‌برداری کنید. این شامل سیستم بهداشت و درمان، سیستم آموزشی و سایر تسهیلات اجتماعی است.

مهاجرت به اروپا از طریق تولد

تولد نیز یکی دیگر از راه های اصلی مهاجرت است که در این قسمت به بررسی آن می پردازیم. در قانون اعطای تابعیت از طریق تولد، 2 اصل کلی وجود دارد. اصل اول تابعیت از طریق خون و اصل دوم تابعیت از طریق خاک. کشور هایی مانند بزریل، کانادا و یا آمریکا از اصل خاک تبعیت می کنند و به صرف تولد نوزادی در خاک کشورشان، تابعیت و پاسپورت آن کشور را دریافت می کنند. اما مطابق قانون اعطای تابعیت از طریق تولد در کشور های اروپایی هنگامی که کودکی در خاک آن کشور ها متولد شده باشد و پدر یا مادر آن تابعیت یا مقیم دائم در ان کشور باشد تابعیت دریافت میکند. در حالتی دیگر اگر کودکی در خارج از آن کشور متولد شده باشد و پدر یا مادر آن نوزاد تبعه یا اقامت دائم کشور مذکور را داشتند نیز فرزند تابعیت و پاسپورت دریافت میکند. در حالت کلی قانون اعطای تابعیت در کشور های اروپایی ، نژاد پدر یا مادر ملاک اصلی می باشد.

البته استثنا هایی نیزدر این زمینه وجود دارد مثلا، اگر کودکی در کشور های پیرو اصل خاک به دنیا بیاید اما پدر و مادرش مشخص نباشند، آن کودک تابعیت آن کشور را می گیرد.

پبشنهاد ما برای اطلاع از سایر نکات این روش مهاجرتی، تماشای این فایلهای چندرسانه ای است که در ادامه برای شما بزرگواران قرار داده شده اند :

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

راه آخر مهاجرت به اروپا ، پناهندگی می باشد. طبق توضیح کنواسیون ژنو، افرادی که در کشور خودشان به دلایلی همچون، تبعیض جنسیتی، نژاد، مذهب، عضویت در گروه های اجتماعی یا سیاسی خاص، مورد تهدید، اذیت و آزار و شکنجه قرار گرفته اند و یا مورد تعقیب هستند، و در خارج از کشور خود هستند و ترس از مرگ به کشور خود دارند را پناهنده می گوید.

لازم به ذکر است که بگوییم موسسه MIE هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی  نیز ارائه نمی دهد.

در ابتدا از وی اثر انگشت و مدارک هویتی وی را دریافت میکنند و سپس درخواست برای پناهندگی وی در آن کشور در صف انتظار قرار می گیرد.

در این مدت پناهجویان را در کمپ هایی ساکن هستند که از نظر بهداشت بسیار نامناسب هستند. در این مدت به پناهجو مبلغی بابت هزینه خوراک داده می شود تا نوبت به بررسی پرونده وی در دادگاه شود. اگر شخص پناهجو در کشوری دیگر درخواست پناهندگی داده باشد، طبق قانون دوبلین باید به همان کشور برگردد و تا مشخص شدن تکلیف پرونده اش منتظر بماند.

در صورت رد شدن پرونده فرد ( که در بسیاری از موارد رد می شود) به شخص فرصتی کوتاه می دهند تا خاک آن کشور را ترک کند؛ در صورت خارج نشدن فرد از آن کشور به دستور قانون آن شخص زندانی می شود. مهاجرت مسیری بسیار پر خطر و پر ریسک است که اغلب افراد در این راه مورد سوء استفاده های مالی و جانی قاچاقچیان قرار می گیرند. لذا مهاحر به اروپا از طریق پناهندگی امری غیر ممکن است.

در صورتی که پرونده ی پناهندگی فرد نیز مورد قبول قرار گرفت، به عنوان فردی سربار جامعه و شهروند درجه دوم دیده خواهد شد.

نکته ای که در مورد پناهندگی در اروپا وجود دارد آن است که بعضی از کشور ها مانند مجارستان به طور کل هیچ پناهنده ای را نمی پذیرند.

مهاجرت به اروپا برای هرمندان و افراد خاص

افرادی که دارای جوایز بین المللی و یا مقام های جهانی در زمینه های هنری و ورزشی هستند می توانند از طریق این روش اقدام کنند. اگر فرد متقاضی در زمینه فعالیت خود دارای رزمه قوی و مدارک و جوایز بین المللی برای اثبات موفقست های خود داشته باشد از طریق این مسیر می تواند به اروپا مهاجرت کند.

ملاحظات مربوط به مهاجرت به اروپا برای هنرمندان و افراد خاص:

  • یادگیری زبان: تسلط به زبان کشور مقصد برای موفقیت هنرمندان در اروپا ضروری است.
  • رقابت: رقابت برای یافتن فرصت‌های شغلی در حوزه هنر در اروپا بالا است و هنرمندان باید برای موفقیت تلاش زیادی کنند.
  • سازگاری با فرهنگ جدید: مهاجرت به هر کشور جدیدی با چالش‌های فرهنگی همراه است و هنرمندان باید برای سازگاری با فرهنگ کشور مقصد تلاش کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا یک فرصت بزرگ برای آغاز یک زندگی جدید و بهبود شرایط زندگی است. اما برای شروع این مسیر، باید مدارک معتبر و مورد نیاز را تهیه کرده و به درستی آماده کنید.  مدارک لازم برای مهاجرت به اروپا چه هستند و چگونه می‌توانید آنها را تهیه کنید.

  • گذرنامه

    یکی از مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت به اروپا گذرنامه است. این گذرنامه باید معتبر و با حداقل مدت اعتبار مشخصی باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، باید با سفارتخانه یا کنسولگری کشور مقصد تماس بگیرید.

  • ویزای ورود

    معمولاً برای ورود به کشورهای اروپایی نیاز به ویزای ورود دارید. نوع ویزا به مدت و اقامت مورد نظرتان بستگی دارد. بمنظور دریافت ویزا، باید مدارک مختلفی ارائه دهید که شامل مدارک شناسایی، تایید مالی، بیمه سفر و… می‌شوند.

  • مدارک تحصیلی و شغلی

    اگر قصد تحصیل یا کار در اروپا را دارید، باید مدارک تحصیلی (مانند مدارک دیپلم یا مدرک تحصیلی) و مدارک شغلی (مانند رزومه یا تاییدیه تجربه کاری) را تهیه و ارائه دهید. این مدارک ممکن است برای دریافت ویزا یا اقامت مفید باشند.

  • مدارک امور مالی

    یکی از موارد حیاتی برای مهاجرت به اروپا، داشتن مدارک امور مالی است. این شامل تایید مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در اروپا و ممکن است اطلاعات بانکی، سند ملکی، یا مدارک سرمایه‌گذاری شما را شامل شود.

بمنظور موفقیت در مسیر مهاجرت اسان به اروپا، تهیه و آماده‌سازی مدارک لازم بسیار حیاتی است. توصیه می‌شود که با مشاوران و متخصصان موسسه مهاجرتی MIE تماس بگیرید تا از منابع تخصصی و تجربی ایشان بهره‌برده و راهنمایی دقیق و مشاوره حرفه‌ای را در زمینه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اروپا دریافت نمایید. این ارتباط می‌تواند به شما کمک کند تا مراحل مهاجرتی خود را بهبود ببخشید و در مسیری مطمئن‌تر به تحقق رویاهای زندگی در اروپا برسید.

حال شما عزیزان می توانید کشور اروپایی مدنظر خود جهت مهاجرت را انتخاب فرمایید: 

هزینه های مهاجرت به اروپا

هزینه های مهاجرت به اروپا به طور قابل توجهی بسته به روش مهاجرت، کشوری که به آن مهاجرت می کنید و سبک زندگی شما متفاوت است.

با این حال، می توان برآوردی کلی از هزینه های مختلف مرتبط با مهاجرت به اروپا ارائه داد:

  • هزینه های ویزا

     هزینه ویزا برای کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است، اما به طور کلی بین 50 تا 200 یورو است.

  • بلیط هواپیما

     هزینه بلیط هواپیما به مبدا و مقصد شما، تاریخ سفر و شرکت هواپیمایی بستگی دارد. با این حال، می توانید انتظار داشته باشید که بین 300 تا 1000 یورو برای یک بلیط رفت و برگشت بپردازید.

  • بیمه درمانی

     شما به بیمه درمانی نیاز دارید که شما را در اروپا پوشش دهد. هزینه بیمه درمانی به سن، وضعیت سلامتی و نوع پوشش شما بستگی دارد.

  • مسکن

     هزینه مسکن در اروپا به طور قابل توجهی بسته به کشور، شهر و نوع مسکن متفاوت است. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که بین 500 تا 2000 یورو در ماه برای اجاره آپارتمان یک خوابه بپردازید.

  • خورد و خوراک

    هزینه های خورد و خوراک نیز به سبک زندگی شما بستگی دارد. با این حال، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 200 تا 400 یورو در ماه برای خورد خوراک خرج کنید.

  • حمل و نقل

    هزینه حمل و نقل عمومی در اروپا به طور قابل توجهی بسته به کشور و شهر متفاوت است. با این حال، می توانید انتظار داشته باشید که بین 50 تا 100 یورو در ماه برای یک کارت حمل و نقل عمومی بپردازید.

بررسی شرایط ویزای کشور های اتحادیه اروپا

به طور کلی شرایط اخذ ویزا در کشور های مختلف ، حتی در کشور های هم پیمان مانند اتحادیه اروپا و اتحادیه شنگن با یکدیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال بعضی کشور های اروپایی بر اساس امتیاز بندی و برخی دیگر از طریق برگزار کردن مصاحبه های رو در رو اقدام به تایید درخواست ویزا می کنند.

بدیهی است که برای مهاجرت یک سری شرایط و مدارک کلی را باید در نظر داشت که برای اشخاص متفاوت می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد برخی از این شرایط درذیل آمده است:

  • مدرک تحصیلی متقاضی

    مدرک تحصیلی به عنوان یکی از موثرترین ابزار مهاجرت می تواند راه پر پیچ و خم اخذ ویزا و اقامت را برای کشورهای اروپایی عضو و پیمان شنگن آسان کند. بدیهی می باشد که داشتن مراتب بالاتر تحصیلی مسیر را برای متقاضیان بسیار آسان تر می کند.

  • سن متقاضی

    سن یک عدد نیست، بسیار دیده شده است که افراد با داشتن سوابق خوب کاری و مدرک تحصیل مناسب فقط به دلیل نداشتن سن مناسب جهت اخذ ویزا مورد پذیرش قرار نگرفته اند.

  • مدرک زبان

    : دانستن زبان خارجی یک کمک حال بسیار عالی می باشد حال داشتن مدرک زبان مورد نیاز کمک شایانی به رساندن فرد به مقصد مورد نظر وی خواهد کرد.

  • سابقه ی کار

    سابقه ی کار مرتبط این منظور را می رساند که فرد برای ادامه ی شغل حرفه ای خود در کشور مقصد مشکل زیادی نداشته و با پشت سر گذاشتن چند مورد که در هر تغییر محل کاری رخ می دهد توانایی دارد به آسانی وارد بازار کار کشور مقصد شود و برای کشور مفید واقع شود.

برای به دست آوردن دقیق شرایط و روش های مناسب که کمترین هزینه را داشته باشند و در عین حال آسان ترین روش اخذ اقامت در کشورهای اروپایی باشد با کارشناسان و مشاوران خبره ی ما در موسسه MIE ( دفتر مشاوره ای MIE ) تماس بگیرید تا مهاجرت آسان و بهترین روش ممکن را برای شما و خانواده تان پیشنهاد دهند.

بهترین راه مهاجرت به اروپا

افراد زیادی خواهان مهاجرت به اروپا هستند، همچنین مسیر های متفاوتی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد. شرایط این راه ها در کشور های مختلف متفاوت است برخی از این راه ها منجر به اخذ اقامت در کشور مقصد میشود ولی در برخی کشور های دیگر منجر به اقامت نمیشود به عنوان مثال خرید ملک در کشور هایی همجون اسپانیا، یونان و مجارستان باعث اخذ اقامت می شود ولی در کشور هایی همچون سوئیس، اتریش و یا فنلاند خیر پس به طور کلی مس توان گفت کار تحصیل و یا سرمایه گذاری در برخی کشور ها بهترین راه است در برخی دیگر خیر.

در ادامه برخی از بهترین راه ها برای مهاجرت به اروپا توصیح داده شده است:

  • خرید ملک

    با خرید ملک در اروپا در برخی از کشور ها مانند یونان و اسپانیا می توانید گلدن ویزای این کشور را دریافت کنید که در کنار آن علاوه بر اقامت خود اقامت همسر، فرزندان از 21 تا 30 و پدر و مادر خود و همسر خود نیز می توانید اقامت دریافت کنید. در این روش شرط حضور نیز الزامی نیست و پس از 5 سال اقامت دائم و پس از گذشت چند سال تابعیت خود را دریافت کنید در کشور هایی مانند مجارستان نیز این روش با نام اقامت پلاس نیز امکان پذیر است.

  • خود حمایتی

    این روش می تواند جز بهترین روش های مهاجرتی باشد. اسن روش یکی از کم ریسک ترین روش ها می باشد زیرا شما فقط با نشان دادن وضع مالی خود می توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید بدون هیچ هزینه و سرمایه گذاری. که در کشورهایی همچون سوئیس، اتریش، اسپانیا و فرانسه وجو دارد که شرایط های خود را دارد. از مزیت هایی که این روش دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عدم نیاز به انتقال سرمایه
    • تحصیل رایگان فرزندان
    • دریافت اقامت خود و خانواده
    • شرط حضور کم در برخی کشور ها مانند فرانسه عدم شرط حضور
  • نوآفرینی و یا استارتاپ

    در روش استارتاپ شما باداشتن یک ایده نوآورانه می توانید اقدام کنید در این روش شما بایدیک بیزنس پلن جدید و سود آور ارائه دهید سپس این بیزنس پلن مورد بررسی سازمان های دولتی در کشور مقصد قرار می گیرد و بعد از تاییده بیزنس پلن شما می توانید برای کار های مهاجرت خود اقدام کنید در این روش معمولا سرمایه کمی مورد نیاز است و با داشتن سرمایه اولیه  50 هزار یورو نیز می توان اقدام کرد.

کم ریسک ترین روش برای مهاجرت به اروپا

در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های بهتری در زندگی و کسب و کار خود هستند. برای بسیاری از مهاجران، اروپا به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری، کار و زندگی مطرح است.

از طرفی کم ریسک ترین و مهاجرت آسان به اروپا و اخذ اقامت کشورهای اروپایی برای هر فرد بسیار متفاوت می باشد زیرا معیار های متفاوتی برای ریسک کردن در نظر افراد است.

با این حال، مهاجرت به اروپا ممکن است با چالش‌های زیادی همراه باشد. شاید بتوان ازدواج با یک شهروند اروپایی را به عنوان یکی از راه‌های کم ریسک و آسان برای مهاجرت به اروپا در نظر گرفت.

برای بعضی بازه ی زمانی اهمیت فراوان دارد و برای بعضی سرمایه اهمیت زیادی دارد و اصلاً نمیتوان در این باره نظر کلی ارائه داد، زیرا ممکن برای یک شخص مهاجرت کاری مناسب باشد و برای دیگری مهاجرت  از طریق دانشجویی و تحصیلی می باشد چرا که در این سیستم فرد در محلی امن و به دور از هیاهوی پیدا کردن شغل با محیط زندگی خود آشنا می شود و در زمان تحصیل روشها ی ورود به بازار کار را فرا می گیرد و در عین حال هم زبان و هم مدرک تحصیلی خود را از کشور مقصد دریافت می کند که خود عوامل بنیادین در گرفتن اقامت آن کشور می باشند.

در این میان کشورهایی نظیر آلمان، سویس، اتریش، بریتانیا، دانمارک ، سوئد ، هلند ، مجارستان و جمهوری چک شرایط مناسب تری نسبت به بقیه کشورها دارند.

بهترین مقصد برای مهاجرت به اروپا

مهاجرت آسان به اروپا برای هر فرد ، شرایط متفاوتی دارد و همینطور موارد بسیاری را در بر می گیرد ، بهترین مقصد جایی است که هر فرد آسان ترین راه را برای ادغام شدن در جامعه ی مورد نظر خود را داشته باشد پس این کاملا به این موضوع بستگی دارد که شما می خواهید چه نوع زندگی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. تحصیلات، سوابق کاری، سن، اعضای خانواده و زبان همه و همه مبین نوع نگرش و انتخاب هر فردی می باشند پس برای انتخاب مقصد مورد نظر هر فرد باید تمامی عوامل را در کنار هم بگذارد تا بتواند نتیجه ای منطقی و درست از آن بگیرد.

مهاجرت به اروپا بهتر است یا کانادا؟

شاید این سوال برای بسیاری از افراد به وجود بیاید که مهاجرت به اروپا بهتر است یا کانادا؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید هردو را با یکدیگر از لحاظ هزینه های زندگی، امنیت، خدمات درمانی و موارد دیگر مقایسه کنیم.

می توان گفت کانادا هزینه های زندگی مشابه کشورهای اروپایی دارد با توجه به اینکه کانادا جمعیت کمتری دارد فرصت های شغلی بیشتری در اختیار مهاجرین است. از طرف دیگر اروپا سیستم درمانی مناسب و قوی تر و با هزینه کمتری دارد. تفاوت ساعت در اروپا با ایران نسبت به کانادا کمتر است وب رای افرادی که بیزنس خود را در ایران دارند راحت تر است. 
از طرف دیگر کانادا نسبت به اروپا مردم مهاجرپذیرتری دارد. اخذ پاسپورت در کانادار احت تر از اروپا است و مدت زمان کوتاه ترین طول می کشید تا متقاضی بتواند پاسپورت خود را بگیرد. 
برای انتخاب مهاجرت به اروپا و کانادا عوامل بسیاری دست به دست یکدیگر می دهند تا شما بتوانید تصمیم بگیرید مهاجرت به اروپا برای شما بهتر است یا کانادا و جاهای دیگر.

خدمات موسسه MIE در زمینه مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا برای هر فرد ، شرایط متفاوتی دارد و همینطور موارد بسیاری را در بر می گیرد، بهترین مقصد جایی است که هر فرد آسان ترین راه را برای ادغام شدن در جامعه مورد نظر خود را داشته باشد پس این کاملا به این موضوع بستگی دارد که شما می خواهید چه نوع زندگی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

تحصیلات، سوابق کاری، سن، اعضای خانواده و زبان همه و همه مبین نوع نگرش و انتخاب هر فردی می باشند. پس برای انتخاب مقصد مورد نظر هر فرد باید تمامی عوامل را در کنار هم بگذارد تا بتواند نتیجه ای منطقی و درست از آن بگیرد.

طبق توضیحات داده شده تا این جای مقاله متوجه شدیم که مهاجرت 6 روش اصلی دارد که هر کدام روش ها و شرایط خاص خود را دارد.

نسبت به شرایط هر کس راه یا روشی مناسب است اما برای اطلاع از بهترین روش برای مهاجرت به اروپا بهتر است که با وکلایی که متخصص به این روش هستند و تخصص و تجربه کافی دارند مشورت کنید.

شما می توانید با تماس با موسسه MIE شرایط خود را با مشاورین در میان بگذارید تا ضمن بررسی شرایط شما وقت های مشاوره با مشاورین ارشد را برای شما رزرو کنند تا در آن جلسه مشاوره بهترین و ارزان ترین مسیری که برای شرایط شما مناسب باشد را مطرح کنند.

قدم اول

icons8 ringer volume 100

مشاوره رایگان

 شما عزیزان می توانید در صورت تماس با شماره های موسسه از مشاوره رایگان اولیه بهره مند شوید. و از خدماتی که موسسه MIE برای شما عزیزان ارئه می دهد بهره مند شوید.

قدم دوم

icons8 headset 100

مشاوره تخصصی

متقاضیان عزیز در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند با مشاوران ارشد و یا جناب دکتر ملک پور مشاوره تخصصی داشته باشند.

قدم سوم

icons8 agreement 100

عقد قرارداد

با امضای قرار داد همچنین ارائه مدارک، تیم CM با همراهی مشاورین عزیز و وکلای محلی هر کشور پرونده شما را شروع میشود تا ویزای شما اخذ شود.

اروپا کشور هایی با سطح بالا در کیفیت زندگی، امنیت رفاهی و شغلی، نرخ بیکاری کم، سطح علمی بسیار بالا در دانشگاه ها و… دارد. لذا برای اکثر افراد با شرایط گوناگون کشور های مناسبی وجود دارد. موسسه MIE مفتخر است که با داشتن تیمی کاملا حرفه ای و مجرب، و همکاری با برترین وکلای اروپایی در این راه در کنار شما عزیزان باشد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت در اروپا

همان طور که ذکر شد مهاجرت آسان به اروپا برای تمامی کشور های اروپایی شرایط خاص خود را دارد .

هر چند که در ژوئن ۲۰۱۶، کمیسیون اتحادیه اروپا اصلاح سیستم  مهاجرتی را پیشنهاد کرد، از جمله معیارهای پذیرش کمتر سختگیرانه، آستانه حقوق و دستمزد پایین تر / حداقل مدت قرارداد کاری،  مقررات بهتر ادغام خانواده و لغو طرح های ملی موازی ؛ کار در این مرحله در پارلمان در حال انجام است (گزارش کمیته LIBE در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ تصویب شد)، اگرچه اخیرا پیشرفت آن در شورا متوقف شده است، به ویژه در مورد مهارت ها و به رسمیت شناختن تجربه حرفه ای معادل مدارک تحصیلی.

اما در اتحادیه اروپا هم کشور ها با قوانین منحصر به خود وجود دارند و میتوان میان آن ها تفاوت قائل شد. در بعضی از آن ها شرایط برای دریافت کارت اقامت آسان تر و در بعضی سختگیرانه تر است و مدت زمانی آن هم باز بنا به قانون متفاوت است.

ولی در کل باید گفت در کشور های اروپایی معمولا با 5 سال کار و پرداخت مالیات می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد ولی در روش های سرمایه گذاری متفاوت است.

پاسخ به سوالات متداول در خصوص مهاجرت به اروپا

راه های مهاجرت به اروپا کدامند؟

بطور کلی به 6 روش می تواند به کشورهای اروپایی مهاجرت نمود که عبارتند از : کار ، تحصیل ، سرمایه گذاری ، تولد ، ازدواج و پناهندگی.

آسان ترین روش مهاجرت به اروپا چیست؟

آسانترین روش مهاجرت به اروپا برای هر شخص متفاوت است. به قول عامیانه برای همه نمی توان یک نسخه پیچید. بعنوان مثال شخصی در آستانه بازنشستگی است و تمکن مالی مناسبی هم دارد، در این صورت آسانترین راه مهاجرت به اروپا برای او می تواند روشهای سرمایه گذاری و تمکن مالی باشد. در عین حال شخص دیگر جوان است قصد مهاجرت کاری به اروپا را داشته اما تحصیلات لازمه را برای کار در اروپا ندارد. این شخص می بایست ابتدا از طریق یک دوره تحصیلی به اروپا مهاجرت کند و پس از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار اروپا آماده گردد.

میانگین هزینه زندگی در کشورهای اروپایی چقدر است؟

هزینه های زندگی در خارج از کشور به سبک زندگی فرد بستگی دارد اما بطور اصولی برای پاسخ به این سوال می بایست کشورهای اروپایی را به دو دسته بندی تقسیم کرد:
میانگین هزینه های زندگی در کشورهای گرانقیمت در بازه 1500 تا 2500 یورو می باشد.
متوسط هزینه های زندگی در کشورهای ارزانقیمت نیز از 500 تا 1000 یورو برآورد شده است.

آیا « اخذ اقامت تضمینی اروپا » شعار است یا حقیقت دارد؟

در علم مهاجرت هیچ تضمینی وجود ندارد و پروسه اخذ ویزا به عوامل متعددی بستگی دارد که در گذر زمان متغیرند.

سخن پایانی

مهاجرت آسان به اروپا، بررسی راه های اصلی مهاجرت اعم از تولد، ازدواج، پناهندگی، کار تحصیل و سرمایه گذاری، نرخ بیکاری کشور ها و سایر نکات برای مهاجرت آسان به اروپا و کشورهای این منطقه در این مقاله پرداخته شد. طبق توضیحات داده شده در اتحادیه اروپا ، بهترین کشورها برای ویزا های کاری آلمان و اتریش ، تحصیل در کشورهای نروژ ، فرانسه ، آلمان و اتریش رایگان و سرمایه گذاری در خرید ملک و مستغلات از بهترین راه های مهاجرت آسان به اروپا قلمداد می شود. سایر روش ها مانند تولد، ازدواج و پناهندگی نیز برای مهاجرت آسان به اروپا بررسی شد. موسسه MIE، با داشتن 15 سال سابقه درخشان و موفق در زمینه های اخذ اقامت و سرمایه گذاری در کشور های اروپایی می تواند بهترین مسیر را با شرایط شما، برای شما مشخص سازد. شما می توانید با جست و جوی کلمه MIE در گوگل به وب سایت های رسمی موسسه ما دسترسی داشته باشید تا از به روزترین راه های اخذ اقامت آگاهی کامل داشته باشید. شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله، نظرات و سوالات خود را درباره مقاله مهاجرت آسان به اروپا بیان کنید تا در کمترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

دیدگاه خود را ثبت کنیدتمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61 پاسخ
    • MIE.malekpour گفته:

      سلام و عرض ادب
      مهاجرت یک مسیر هزینه بر می باشد و افراد برای اقدام باید شرایط ان را مهیا کنند

      پاسخ
  1. ماریا گفته:

    سلام، برای شخص ۳۷ ساله که سابثه کاری خوبی داره، بهترین کشور برای اقامت کجاست؟

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام دوست عزیز. باید رزومه شما بصورت کاملتر و دقیق تر بررسی شود. کشورهای مختلفی برای کاریابی در زمینه های مختلفی و مشاغل مختلف قابل انجام هست. اما عنوان شغل شما مهم است

      پاسخ
    • m goudarzi گفته:

      سلام وقت شما بخیر باشه
      مسیر و روشی که اقدام می کنید می تواند تعیین کننده باشد ولی شما اگر مدرک زبان داشته باشید کلا شانس پرونده شما بالاتر می رود.

      پاسخ
  2. f.sh گفته:

    با سلام.من ۳۰سالمه و متاهل هستم و سطح زبانم ادونس هست و حدود ۲۰میلیارد تومان سرمایه دارم. بهترین راهیی که میتونم در یک کشور اروپایی اقامت بگیرم چه روشیه؟

    پاسخ
    • m goudarzi گفته:

      سلام وقت شما بخیر باشه
      مسیر های مختلفی می تواند برای شما مناسب باشد بهتر است با متخصصین مربوط به این زمینه صحبت داشته باشید و بعد بتوانید روی اون گزینه ای که برای شما مناسب است اقدام بکنید
      شماره موسسه02149196000
      شماره واتساپ 0017655519750

      پاسخ
  3. R Dpr گفته:

    سلام و عرض ادب

    آیا برای مهاجرت تحصیلی به همراه اعضای خانواده کشور سوئد را پیشنهاد می کنید؟
    با سپاس بابت پاسخگویی شما

    پاسخ
  4. اسیه گفته:

    سلام استاد جان ببخشید بنده ۲۵ سالم هست لطفا میدونم متنم خیلی زیاده ولی لطفا شما استاد ملک پور صبوری کنید و بخونین لطفا نگاهتون رو از من برندارین چون من دیگه غیر از خدا وشما کسی رو ندارم دانشجوی کارشناسی ترم یک رشته طراحی و دوخت هستم ولی هدفم صنعت مد و فشن هست که متاسفانه در ایران پیشرفتی نداره می خوام که برندسازی پوشاک کار کنم در اروپایا هرجا فقط میخوام برای هدفم تلاش کنم تا برسم استاد جان خیلی خسته شدم به خدا 😭😭 دیگه نمیتونم طاقت بیارم همش میگم واقعا چرا انقدر زندگیم سخت و پیچیده چرا باید تو خانواده مذهبی که افکارشون پر از جهالت که تو حق انتخاب نداری من میدونم که خدا ازشون نمیگذره ولی من می‌گذرم با دلی شکسته.
    می خوام دنبال هدفم برم می خوام برای خودم کسی باشم
    می خوام یه روزی برسه که وقتی تو آیینه به خودم نگاه کنم
    بگم آفرین اسیه تو تونستی،تو موفق شدی
    ولی مشکلات پیچیده ای سر راهم هستم
    میخوام خودمو تغییر بدم دیگه نمی خوام همه روزام تکراری باشه
    از بچگی علاقه به طراحی لباس و آشنایی و یادگیری انواع زبان های دنیا علاقه مند بودم
    ولی خانوادم من رو نادیده میگیرن،میگن تو دختری
    ولی باز نا امید نشدم به کارم ادامه دادم نصف شبا نمی خوابیدم می رفتم تمرین کنم
    ولی باز هی یکی میاد مچ منو میگیره و خانوادم میگه
    خانوادم خیلی دارن از نظر روحی وجسمی و روانی اذیتم میکنن
    استاد جان شما مثل پدرم هستین من کسی رو ندارم باهاش درد و دل کنم من تواین خوانواده خیلی تنهام کسی کمکم نمیکنه هیچ کس پشتم نیست هیچکس همش انرژی منفی به هم میدن من همش دارم با خدا حرف میزنم فق خدارو دارم ولی خدا عقل داده داره بهت راهو نشون میده. تنهای تنها با خدا درد و دل میکنم بعد مامانم میاد میگه که تو ایمان نداری ایمانت ضعیفه
    استاد مامانم تمام فکرش مردمه برای خودش نیست.همش میگه تو دختر نباید کار کنی باید ازدواج کنی
    من هیچوقت برای خودم زندگی نکردم هیچوقت وتا الان اگر تحمل کردم هزار بارگریه کردم کتک خوردم چون خانوادم رو دوست دارم مثل تاج رو سرم گذاشتمشون.
    دوست ندارم که فکر کنین که الان میخواد من براش کاری کنم.
    من می خوام خودم باشم شما میتونین درکم کنین
    من خیلی سختی کشیدم پاهام خیلیییییی آسیب دیده
    ولی بازهم رو پای خودم وایمیسم
    پدرجان من پاسپورت دارم تا حالا تنهایی جایی نرفتم خارج کشور هم نرفتم ولی می خوام ایندفعه مثل شما با اعتماد به نفس و توکل برخدا و انرژی مثبت بر ترسم غلبه کنم دوست دارم همه جای دنیا رو ببینم قبل از اینکه بمیرم
    شما مثل معجزه‌ تو مسیرم افتادین
    میدونم خیلی مشغله دارین
    فقط پنج ملیون و دوتا گوشواره و سه تا النگو و فک کنم چهار تا انگشتر طلا دارم که گفتم اگر در خارج فروشش ارزش داشته باشه اونجا انجام میدم
    خانوادم می خوان از دانشگاه بیام بیرون نمی خوان به هدفم برسم همش میگن به مردم چی بگیم
    می خوام بگم فقط همین مقدار رو دارم
    مسلط به زبان عربی هستم و انگلیسی اندک
    می خوام در خارج به دوره های زبان رو انجام بدم
    برای ویزای کاری باید در ایران اقدام کرد یادر خارج
    همه ی اینکارها رو میشه در خارج انجام داد
    نمی خوام شمارو اذیت کنم
    ولی همه دغدغه هام
    این شرایط ویزا و هزینه ها ی کلی و یادگیری زبان
    با این مقدار پول اصلا میشه خارج رفتم
    استاد خیلی دوستون دارم لطفا این پیام اگر زیر دست استادجان ملک پور هستین تروخدا 😭😭این پیام رو بزارین خودشون ببینن اگر خودتون هستین که خیلی خوشحال هستم
    من تمام ویدیوهاتون و نوشته هاتون رو با علاقه و هیجان گوش دادم و خدارو شکر کردم که استادی با انرژی مثبت
    سر راهم قرار گرفت
    خیلییییی ممنونم که به خودتون زحمت دادین و صبوری به خرج کردین و خوندین

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام دوست عزیز. بنده ادمین سایت هستم. پیشنهاد میکتم روی خودتون همچنان به همین صورت تمرکز داشته باشید و امیدوار به سمت اهدافتون پیش برید.

      پاسخ
  5. ابوالفضل گفته:

    سلام.بنده 17 سالمه دارنده مدال جهانی و ملی هستم و
    دارای کمربند دان سه ملی و بین المللی در رشته تکواندو هستم,زبان انگلیسی هم در سطح عالی هستم که دارای مداراک مختلفی هستم و دارای سه دیپلم علوم انسانی ،الکتروتکنیک و مکانیک هستم.
    در زمینه نرم افزاری کامپیوتر دارای تخصص می باشم.
    کدام کشور را پیشنهاد میدید؟!

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام دوست عزیز، برای کشورهای انگلیس، کانادا ، استرالیا ، آمریکا ، اکثر کشورهای اروپایی شانس اقدام دارید

      پاسخ
  6. سمیه موافق گفته:

    کشور مناسب اروپایی برای مهاجرت به اروپا از طریق تخصص برنامه نویسی بک اند با سابقه کار 15 سال و رزومه همکاری با شرکت های خودروسازی آلمانی، شرکت شیرینی پزی هلند و چند شرکت دیگر از نظر شما کدام است؟؟ سن 39 سال و تمایل به دریافت ویزای همراه نیز دارم

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام. شرایط سن و آخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان شما نیز بصورت کامل بررسی شود. ولی نکته اینجاست که اول یک راه ورود مناسب با توجه به شرایطتون به اروپا برای شما اوکی باشد

      پاسخ
  7. عرفان گفته:

    سلام
    من ۳۲ سالمه لیسانس سابقه کار هم دارم چند سالی هم تو شرکت خدماتی نظافتی کار کردم
    قصد مهاجرت کشور فنلاند دارم زبان سامی فنلاندی هم تا حدودی بلدم در حد مبتدی
    مدرک ورزشی هم دارم لطفا من را راهنمایی کنید برای ویزای کار یا تحصیلی
    ممنون از شما

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام. برای تحصیل در فنلاند در مقطع فوق لیسانس می تونید اقدام کنید. به میزانی هم که فنلاندی بلد باشید روی هزینه تحصیل بورسیه میدن به شما

      پاسخ
  8. محمد گفته:

    سلام.من همسرودوفرزنددارم میخواهم برای ادامه زندگی به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنم ازچه طریقی میتوانم اقدام کنم لطفا من را راهنمایی کنید

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام. دوست عزیز باید در خصوص سن، آخرین مدرک و رشته تحصیلی خودتون و همسرتون، سطح زبانتون، میزان پشتوانه مالی و… دقیقتر شرایطتون رو بفرمایید که بهتر بشه شمارو راهنمایی کرد

      پاسخ
  9. آرش گفته:

    سلام وقتتون بخیر.من ۴۳سالمه ومدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان دارم.همسرم هم ۳۸ساشه ولیسانس حسابداری داره.دوفرزند هم دارم.۱۰سال سابقه بیمه مرتبط با برقکار ساختمان دارم.برای مهاجرت کاری چه کشوری روپیشنهاد میکنید یا هرروش دیگری برای مهاجرت هست لطفا بفرمایید.ممنون میشم ازتون

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR 20 گفته:

      سلام. در خصوص مدرک تحصیلی خودتون و سطح زبان و میزان پشتوانع مالی چیزی بیان نکردید. اما با توجه به موضوع سنتون و همچنین با توجه به شرایط نامطلوب ویزاهای کاری پیشنهاد میشه از روش تحصیلی برای برخی کشورهای اروپایی از جمله فنلاند، اتریش، سوئد و… اقدام نمایید

      پاسخ
  10. نازنین گفته:

    درود فراوان
    همسر بنده مهندسی صنایع گرایش ایمنی با سابقه ده سال سرپرستی در پالایشگاه اصفهان رو دارد مدرک بدنسازی بین المللی دارند و زبان انگلیسی محاوره ای بلدند در حال حاضر با مدرک وکالت یک سال فاصله دارند با توجه ب اینکه برادرش در المان هستند و تا دو سال دیگه اقامتشون دایم میشه و داییشون ک چهل ساله نروژه و از متخصصین در رشته خودشونند و خاله شان ک چهل ساله ال ای هستند و بنده ک خودم سیزده ساله عکاس حرفه ای هستم ولی ب صورت تحربی برای مهاجرت چه جایی و چه کارهایی رو پیشنهاد میکنید ک انجام بدیم سن همسرم سی و نه هست و ی دختر یک ساله و نیم داریم ممنون از راهنمایی شما خوبان

    پاسخ
    • mie malekpour20 گفته:

      سلام دوست عزیز. اصلا منظور و سوال شما در این متن مشخص نیست. شرایط مهاجرت شامل سطح زبان و میزان پشتوانه مالی هم میشه. اما در این خصوص چیزی بیان نکردید. همچنین در خصوص اینکه چه هدفی دارید. قصد مهاجرت به کدوم کشور رو دارید. از طریق کار یا تحصیل

      پاسخ
  11. ابوالفضل گفته:

    سلام وقت بخیرم من بابام توی شرکت ملی حفاری کار میکنه مدرکش هم دیپلمه سنش هم ۴۴سالشه زبان المانی بلد نیست می خواستم ببینم ما میتونیم از طریق ویزای کار به المان یا یه کشور دیگه مهاجرت کنیم وتابعیت پاسپورت اون کشور رو بگیریم ما یه خانواده ۵ نفره هستیم ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • MIE MALEKPOUR33 گفته:

      سلام دوست عزیز باید ایشون از یک کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشند تا بتونن ویزای کاری بگیرند

      پاسخ
    • نازنین گفته:

      سلام و تشکر
      غرض من این بود از متنی ک فرستادم ک شما از توانایی ک داریم اطلاع پیدا کنید و شما بگید با توجه ب چیزهایی ک داریم ب کدوم کشور میتونیم مهاجرت کنیم میزان سرمایه اندکی داریم حدود ی تومن زبان در حد محاوره بلدیم قصدمون برای کار هست نه تحصیل لطفا راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
      • MIE MALEKPOUR33 گفته:

        سلام دوست عزیز لطفا برای مشاوره از مشاورین موسسه استفاده کنید، لطفا با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

        پاسخ
  12. sdk گفته:

    سلام . دیپلم دارم .سربازی رفتم.مدرک رسمی فنی حرفه ای دارم.بین 25 تا 30 سال سن دارم . دنبال یک کشور با هزینه ی پایین زندگی هستم.قصد ادامه تحصیل هم دارم.چه کشوری پیشنهاد شماست

    پاسخ
    • mie malekpour20 گفته:

      سلام دوست عزیز. اگر قصد تحصیل داشته باشید برای کشوری مثل فنلاند بدون مدرک زبان می تونید اقدام کنید

      پاسخ
  13. م گفته:

    سلام من دانشجوی ترم دوم زبان انگلیسی هستم 20سالمه میخواستم بدونم چجوری مهاجرت کنم؟

    پاسخ
    • mie malekpour20 گفته:

      سلام دوست عزیز. سوال شما خیلی کلی هست و هدف خودتون رو بیان نکردید، راه های مهاجرت گوناگون هستند و کشور با کشور متفاوت می باشد. راه مهاجرت تحصیلی برای شما می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. اما کشور مورد نظر می تواند با توجه به پشتوانه مالی شما تعیین شود

      پاسخ
  14. تينا گفته:

    سلام
    من هيجده سالمه و آيلتس ٥.٥ دارم. دوست دارم پزشكي بخونم.مي خواستم بدونم كدوم كشور براي من بهتره؟ كدوم كشوري شرايط مهاجرت آسان به اروپا رو داره كه برم اونجا پزشكي بخونم؟

    پاسخ
    • mie malekpour31 گفته:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز تحصیل پزشکی در اکثر کشورها نظیر انگلستان، اتریش،المان، هلند ،مجارستان،چک ،کانادا و استرالیا و… امکانپذیر می باشد از آنجا که معمولا رشته های پزشکی نیاز به قبولی در ازمون دارند و همچنین شهریه های بالایی دارند تحصیل در کشور فرانسه که بدون ازمون و رایگان می باشد توصیه میگردد .در کشور اسپانیا نیز تحصیل بسیار ارزان و شما می توانید زبان اسپانیایی را در کالج های این کشور بخوانید .

      پاسخ
  15. ABR گفته:

    با سلام
    مقاله تون فوق العاده بود
    خیلی کارتون درسته
    من می خوام بورسیه بگیرم از دانشگاههای اروپایی
    باید چیکار کنم؟

    پاسخ

اطلاعاتی که در این وبسایت مشاهده می نمایید بر اساس تحقیقات اشخاصی هست که غیر حقوقی هستند و موسسه MIE هیچ گونه مسئولیت حقوقی در خصوص اطلاعات وبسایت ندارد. ما همیشه توصیه می کنیم این اطلاعات را راستی آزمایی کنید و با یک وکیل لوکال در میان بگذارید.

تمامی حقوق برای موسسه MIE محفوظ است.
مشاوره رایگان